Lukijat

keskiviikko 1. helmikuuta 2012

Mä osasin TAAS!

Onpas voittajaolo! Maanantaina kävin tilaamassa adsl-liittymän, kun alkoi hermo mennä mokkulan kanssa ja pelkäsin että joku katti pomppaa tikun päälle sen ollessa koneessa ja sitten on usb ja tikku rikki.

No, ensinnä hämmästyin palvelun nopeudesta, olin varautunut jonottamaan tuntikausia myymälässä, mutta ei, heti kun olin saanut numerolapun irti vehkeestä niin jo mua vietiin tiskille ja n. 5 minuutissa oli tilaus suoritettu. Ennen kuin olin päässyt autolle niin puhelin rupesi puskemaan toimitusaikatekstaria, jonka mukaan liittymä aukeaa 1.2.2012 klo 20 mennessä ja sitä ennen tulee postilla modeemi ja tikku. Mahdotonta, ajattelin. Olin lukenut kokemuksia venyneistä toimitusajoista, joten naureskellen otin tuon toimitusaikatiedon vastaan. Niin varmaan joo, ajattelin.

Eilen katsoin lähetyskoodia postin sivuilta ja hahaa, mitään ei näkynyt, eli ajattelin että ei sitä modeemia oltu postiin saatu. Tänään ajoin postin kautta kysymään, että mahtaisiko olla pakettia mulle. Yllätys oli suuri, kun paketti oli kuulemma jo EILEN tullut postitoimipaikkaani! No, vieläkin ajattelin että ei se liittymä todellekaan tänän aukea. Availin paketit ja aloin lueskelemaanohjeita, kun tekstari tuli "liittymänne on avattu". Todella yllättävää! Tuli kiire! Majoituin eteisen lattialle, sain piuhoja kiinni ja modeemiin valoja syttymään, löysin langattoman jutskan koneesta ja rupesin sen kanssa säheltämään. Ohjeisa luki, että asenna Saunalahti-avustaja, hermot meni ja avustaja jäi asentamatta kun papereista ei löytynyt jotain fucking koodia. No, pärjään mä ilman niitä avustajiakin, nih! Langaton hommeli ei meinannut ruveta pelittämään ja epätoivo alkoi iskemään, mietin jo että pitääkö mun tosiaan soittaa jollekin, hillitsin itseni kuitenkin. Ohjeessa käskettiin kokeilemaan piuhalla, että toimiiko yhteys. Kytkin ylimääräiseksi jääneen verkkopiuhan läppärin ja modeemin väliin ja tadaa, yhteys syntyi. En tiedä oliko sattumaa, että langatonkin lähti toimimaan, mutta vaikka irrotin verkkopiuhan niin nettini pysyy päällä.

Kerrassaan mahtavaa! Upeeta! Olo on kuin voittajalla!

1 kommentti: