Lukijat

keskiviikko 28. marraskuuta 2012

Lasten oikeuksien päivän satoa

Kuopuksen koulusta tuli sähköpostilla katkelmia lasten tuotoksista, aiheena "Kirje kotiin". Tarkennuksena, että nuo ovat koostettu kaikista luokan lasten vastauksista. 


Rakkaat vanhemmat:

" Toivoisin, että ette eroa koskaan ja että pidätte toisistanne huolta. Opettakaa lapsille rakkautta joka päivä. Lapset tarvitsevat teitä joka päivä. Opettakaa meidät hyville tavoille ja auttakaa meitä, kun tarvitsemme teitä."
" Minä pelkään, että ette rakasta minua. Minä rakastan teitä. Minä odotan rakkautta. Toivon rakkautta. "
" Toivoisin, että olette iloisia ja onnekkaita. Olette minulle rakkaita ja tärkeitä. Minä en halua, että riitelette. "
" Ottakaa minut huomioon aina. En halua, että sanotte rumia sanoja. Olkaa kilttejä. Älkää katselko lasten nähden ohjemia, joissa sanotaan tyhmiä sanoja tai näytetään jotain pelottavaa. "
" Älkää opettako meille pahoja asioita kuten kiroilua ja tappelua. Me opimme teiltä sekunti sekunnilta. Jos kasvatatte meidät hyvin, niin meistä voi tulla vaikka mitä sankareita. "

Aika rankkaa tekstiä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti