Lukijat

tiistai 12. helmikuuta 2013

En mä jaksakaan hajota, ainakaan ihan just nyt

Mä olen nyt saikulla. 1,5 viikkoa. Helvetin vaikeeta oli se lappu pomolle antaa. Sain sen tehtyä vasta yhden aikaan. Kuulusteluhan siitä tuli, äärimmäisen epämukava. Kysyi onko työstä johtuvaa. Sanoin että osittain. Sitten ruvettiin taas käymään sitä "mikä sinun työssäsi on sitten vialla"-keskustelua. Mä sisäisesti tärisin ja olisin halunnut paeta. Sanoin suoraan, että hänen palautteenantotyylinsä ei sovi mulle. Hän myönsi itsekin että hänen pitäisi ehkä pehmentää hieman palautteitaan. Pahoitteli sitten vielä.

Joo, lässynlässyn. Meidän molempien pitää kuulemma miettiä että mitä me tehdään. Joo, lässynlässyn.

No, pääsin tilanteesta pois onneks. Tärisin kun ajoin kotiin. Mahaan sattuu vieläkin kun jännitti niin kauheesti.

Nyt mä olen virallisesti luuseri. Mä aion nukkua pitkään. Mä aion jaksaa siivota ainakin sen verran, ettei sukat jää kollihuoneen lattiaan kiinni kävellessä. Jos olis oiiiikein reipas niin ompelisin olkkariin verhot! No, jotain rajaa sentäs.

Nyt mä aion ensiksi vähän aikaa sairastaa. Ei, ei tää ole mikään hupisaikku, en mä kyllä varmaan ole noita työjuttuja juurikaan käsitellyt täällä, eli tunnen suurta tarvetta näköjään vakuutella että tämä on ihan aiheesta.

Äh, nyt mä lopetan tän vakuuttelun. Mä aion tän saikun aikana mennä ULOS!

7 kommenttia:

  1. Ei mitään kolmikantakeskustelua olis aiheellista pitää? Sun, pomosi ja työterveyden edustajan kanssa? Eihän tollai voi jatkaa. Hyi kamala, kun alkoi kurkkua kuristaa sun ahdistuksen takia. Tsemppiä!

    VastaaPoista
  2. En mä rupee neuvottelemaan, enkä yritä mitään olosuhteita parantamaan. En mä halua olla tuolla. Jos olisin tiennyt, että mun paikalla on 12 vuoden sisällä ollut 16 työntekijää niin en olisi ehkä hakenut. Eikä pomo ole oppinut niistä mitään, vaikka useampikin on suorat sanat sanonut. Heikoimmat on kestäneet 2 viikkoa kuulemma. Että hyvinhän mä pärjäsin. Sarkastinen heh.

    VastaaPoista
  3. Voi kökkö mikä pomo.. Tommosia on osunut minullekin joskus. Mikään ei riitä ja mitään ei mukamas osaa tehdä oikein. Sellainen pomo yrittää pönkittää omaa heikkoa itsetuntoaan muita haukkumalla, vaikka eihän sen tiedostaminen hirveästi omaa oloa auta.

    Onko sillä pomolla esimiestä? Voisiko hänen kauttaan saada asiaan tolkkua?

    Parasta kyllä vain nyt levätä ja rentoutua, ei sun sitä saikkua tarvitse itsellesi vakuutella. Työterveydenhoito on sitä varten, että ne arvioivat tilanteen. Nyt vain keskityt itseesi! :) Etkä sä oo mikään luuseri. 16 työntekijää 12 vuodessa on aikamoinen saavutus huonoltakin pomolta...

    VastaaPoista
  4. Pomolla ei ole pomoa. Firma koostuu kolmesta osakkeenomistajasta, joista pomollani on toiseksi eniten osakkeita. Sitten töissä on myös pomon tytär ja kolme ihan ulkopuolista työntekijää. Aika pieni piiri siis.

    En mä käynyt työterveyshuollossa, sitä ei ole suotavaa käyttää kun se maksaa. Kävin yksityisesti omalla sairauskuluvakuutuksella.

    VastaaPoista
  5. Okei. Tokihan omassakin asenteessa vois olla parannettavaa. Ihan kun näitä sun vastauksia katsoo.

    VastaaPoista
  6. Jos sä tarkoitat tuota, etten halua olosuhteita alkaa yrittää parantaa niin mä olen siitä 100% varma että se yritys kävis vain ja ainoastaan mua itseäni vastaan ja satuttaisin itseni vielä pahemmin. Ei, mä olen asian niin ajatellut, että mun ei TARVITSE sieltää tuommoista kohtelua. Mä arvostan itseäni kuitenkin sen verran, etten halua altistaa itseäni tuommoiselle. Jos se on asenneongelmaa niin so be it.

    Pomo on 60-v, meinaatko että sen asenne voisi muuttua jos se ei ole aiempinakaan vuosikymmeninä muuttunut?

    VastaaPoista
  7. Nyt vaan tervettä elämää. Ulkoilua, liikuntaa ja terveellistä ruokaa. Ja kaikki alkoholi pois. Sillä se jos mikä masentaa.

    Ja nenä pystyyn, sillä valittamisella ei saa mitään aikaiseksi. Sinun täytyy päättää työpaikkasi kohtalo ihan itse. Joko kestät sen kamalan pomon tai jäät pois. Muita vaihtoehtoja ei tuollaisen ihmisen kanssa taida olla.

    Otat oman elämäsi haltuusi ja ryhdyt hommiin. Ja mitään surkimusmiehiä ei kannata edes vilkuilla. Jossain joskus tulee sitten se joku. Ihan ilman etsimistäkin.

    VastaaPoista