Lukijat

lauantai 11. toukokuuta 2013

Karma stroke back

No niin, selvennetäänpä nyt tuota edellistä kirjoitusta (tai sekoitetaan asiaa entisestään).

Olin exän kanssa yhdessä 13 vuotta, joten tunnen hänet kuitenkin kohtalaisen hyvin ja tiesin (tai kuvittelin tietäväni), että hän ei halua lisää enää lapsia. Mutta tiedän myös sen, että on jeesjees-mies ja okei ja ihan sama. Niinkuin eroilmoituskin kuitattiin sillä okeilla näppärästi. Vosu taas vaikuttaa hyvin määrätietoiselta ihmiseltä ja veikkaan, että siinä on käynyt tasan niin, että exä on vetänyt "okei"-linjaa ja tulos on tässä. No, asia ei mulle kuulu, mutta saa se mua kuitenkin huvittaa. Joku kysyi että miksi pitää onnitella? No, eikös se ole ihan kohteliasta? Okei, ei ehkä tommoisella runolla.

En mä tainnut saada kyllä asiaa selitettyä sen paremmin, mutta olkoon. Se ymmärtänee joka ymmärtää, ei ole pakko jos ei taho.

Mutta teidän iloksenne karma iski heti näpeille ilkeilyjeni takia. Oli eläinlääkäri puolen päivän aikaan ja lähdin sinne tietysti autolla. 200 euroa, lääkkeet, erikoisruuat, kiitos ja näkemiin, toivotaan, että tällä kertaa lääke auttaa ja menoksi. Käynnistin auton ja peruutin, outo klonksahdus ja kolina, helvetin hienoa. Alamäkeen ja ykkönen silmään. Ei tapahdu mitään. Moottori huutaa vaan kun painan kaasua, vaihde ei siis mennyt tai jotain. Rullasin alamäen alas kylmäaseman pihaan ja totesin, että tässä ollaan eikä muuta voida. Mietin että rupeanko itkemään, mutta en sitten tällä kertaa ruvennut (ihme). Soitin Ystävälle kertoakseni kissan kuulumiset ja pyysin etsimään vakuutusyhtiön hätäpalvelun numeron. Koskaan joutunut semmoistakaan käyttämään...

Hämärä muistikuva vuoden takaa oli semmoinen, että vakuutusyhtiön täti möi mulle supermegahyperkaskon jossa on sijaisautopalvelu ja niinhän se homma toimi, että puolisen tuntia auton hajoamisesta mulla oli uusi ja hieno sijaisauto alla. Auto jäi odottamaan hinauspalvelua ja mun matka jatkui kissan kanssa kotiin ja siitä lasten kanssa huvipuistoon kun olin sen niille jo luvannut, kausikortit ja kaikkea.

Lapset huvipuistossa, mun pitäis saada keittiö tyhjennettyä kun remppa alkaa huomenna tai maanantaina. Nyt on kyllä takki taas niin tyhjä että pitää ottaa pieni huilitauko. Phuuuuh...


9 kommenttia:

  1. Ei sun kannata anonyymeistä paljoakaan välittää, kun toisille meistä ei ole empatiakykyä jaettu. Eli ei osaa asettaa itseään toisen ihmisen asemaan, vaikka puukolla uhattaisiin. Me muut sitten ehkä ymmärrämme paremmin, miksi exän teot saattavat kirpaista/ärsyttää/huvittaa, vaikka olitkin se joka lähti.

    VastaaPoista
  2. Kiitos Kopa! Kyllä mä tiedän, että nää mun jutu saattaa kuulostaa oudoilta ihmisen suusta joka on itse siitä liitosta pois halunnut. Mutta tää on mun "päiväkirja" ja tunteidentuuletusalusta ja jos mun tarvii jostain aiheesta tuulettaa niin mun on tuuletettava. Ihanaa kun on kuitenkin jokunen joka ymmärtää :)

    VastaaPoista
  3. Kyllä tämä selvensi. Ei sillä että sulla olis nettinimimerkeille mitään velvollisuutta itseäs selitellä.

    Toivottavasti auton vika ei oo kovin kallis.

    VastaaPoista
  4. Komppaan Kopaa, älä välitä anonyymeistä kommenteista.

    Meitä on niin moneen junaan...
    Ja jos joitakin niin kovin ärsyttää, niin ei ole pakko blogiasi seurata.

    Tsemiä!!

    -Siiri

    VastaaPoista
  5. Sulla on oikeus ilkeillä kun teet sen meidän turvallisessa seurassamme!
    Toivottavasti autohomma hoituu hyvin.
    Terveisin Rouva

    VastaaPoista
  6. Kipuile rauhassa ja pura tuntojasi, sitä varten tämä blogi sinulle on. :) Saa tommonen kirpaistakin.

    Toivottavasti kissa tulee kuntoon ja autokin (halvalla..). :)

    VastaaPoista
  7. kun mies sanoo ettei hän halua lisää lapsia, tarkoittaa se ettei halua lisää niitä sinun kanssasi...

    versio 2 rokkaili kyllä

    VastaaPoista
  8. Ei kun mä veikkaan että kun mä en halunnut lisää lapsia niin sekään ei halunnut. Ja nyt kun Vosu halusi niin sekin halusi. Eli siis sille ihan sama :D

    VastaaPoista
  9. aivan varmaan halus, jos oli lapseton. tai yleensä naiset niitä haluaa, omia sellaisia.

    VastaaPoista