Lukijat

keskiviikko 25. syyskuuta 2013

Kaapin kasausta Puolinaisittain

Se Ikean kaappi on maannut nyt alkuviikon tossa eteisen lattialla tiellä. Tänään otin härkää sarvista ja aloin kasaamaan. 28 sivuinen ohjevihko meni sivu sivulta eteenpäin. Vaurioilta ei säästytty, onneksi tuli näkymättömään paikkaan. Ylijääneitä osasia muutama ja kaappi oli tässä vaiheessa


 Tää on se kohta, jossa tarttis saada 4 reikää seinään. Tiiliseinään. Ei siinä mitään, onhan mulla 2 Makitaa, joista toinen on iskevä. Soitin isille, että kumpi niistä oli se iskevä ja miltä näyttää kiviterä. Homma hanskassa, vermeet löytyi. Mutta miten helvetissä se terä asettuu siihen poraan. Fani yritti jeesata, mutta ei se oikein uskonut kun sanoin että ei mee vaikka kuin vemputtaa. Alkoi käämit palaa. Kokeilin sitä toista väännintä mihin sain sen terän menemään. Raskasta, hiki tuli ja reikää syntyi hyyyyyyvin hitaasti. Argh.

Otin Makitani ja terän ja lähdin K-rautaan. Sattui vanhempi herrasmies mua palvelemaan ja vedin Makitani ja teräni käsilaukustani ja sanoin että tarttis saada tää terä pysymään tässä vehkeessä. No, kävikin ilmi, että vehkeeni olikin pyörimissuuntaan iskevä, eli tässä asiassa siitä ei sitten ollut apua niin pätkääkään. Eli mun on saatava nylkytettyä ne reiät sillä ruuvinvääntimellä. No, setä myi sitten mulle oikeen kokoiset proput ja sanoi minkä kokoisella terällä mä alan jyrsimään. Setää tais hieman naurattaa

Kotiin ja terä kiinni ja raivolla seinän kimppuun. Sain ekan reiän tehtyä. Hah! In your face! Toka ja kolmaskin onnistui, mutta nelonen on puolikas. Akku loppui ja puhti myös.

Siinä poraillessani opin muutaman tärkeän seikan. Älä pidä istukasta tai terästä kiinni kun painat liipasinta. Älä koske terään mitataksesi reiän syvyyttä juuri kun olet lopettanut poraamisen, se sattuu ja polttaa ihan helvetisti.

Kolmas opetus oli että älä käytä kättäsi lyömäaseena kaappia kootessasi, se sattuu myös ja mustelma voi tulla myös näköjään kämmeneen.

Projekti jää nyt holdille huomiseen. Ainakin.


3 kommenttia:

  1. Mä niiiiin sympatiseeraan sua!! Mulla on peukalossa pipi, koska juuri eilen poltin sormeni iskuporakoneen terässä!! Mä leikin prinsessaa ja tilasin Vanhimman tänne tekeen ne "miehen työt", mutta mun tartti mennä sorkkiin väliin ja pipi tuli het...

    Sä oot sisukas sissi! Oon varma, et toi on huomenna kasassa!

    VastaaPoista
  2. mä olisin niin mielelläni porannut sun reikää... siis sulle reikää. juu, miesten juttui. niinkun tosta noin vaan.

    VastaaPoista