Lukijat

lauantai 14. joulukuuta 2013

Ikävää ja auttamista

Esikoinen tuli eilen yksin luokseni. Kuopuksella oli jotain menoja ja hän olikin käynyt pari kertaa yksin kun esikoisella on ollut menoja. Esikoinen ilmoitti että sillä on yllätys. Jee kivaa! Tuli junasta, silmälasit päässä! Melkein rupesin itkemään koska mä en ensinnäkään tiennyt että on käynyt optikolla, enkä myöskään tiennyt että on saanut lasit. Piilotin surkeuteni ja lähdettiin kauppaan, koska mulla ei ole tapana yksin ollessani pitää ruokavarastoja siedettävällä tasolla. Kaupassa katselin lasta, iso tyttö, kohta 13-v ja pidättelin taas itkua. Kotimatkallakin sain pidätellä. Mikä hitto mua taas vaivaa? Patoutunut ikävä varmaan.

Eilen katseltiin simpsoneita ja juteltiin, tänään leivottiin pipareita ja kohta lähdetään keilaamaan. Illalla saunaan ja piparien koristelua.



Kertoi että huomenna pitää lähteä aikaisemmalla junalla kotiin kun on joku meno. Aattelin että oltais ehditty huomenna vielä shoppailemaan, mutta ei kai sit ehditä. Tulikin myöhäisemmällä junalla kuin piti. Isänsä ei voi noista aikatauluasioista kommunikoida mun kanssa vaan lapset tiedottavat. Mua ärsyttää.

Töistä saatiin kinkkulahjakortti. Mä kun en joulua meinaa tänä vuonna viettää niin haluan että kinkusta pääsee joku nauttimaan. Löysin Jouluapua.ryhmän ja sieltä etsin lähistöltä ruoka-apua tarvitsevan perheen ja kinkkuni pääseekin nyt hyvään käyttöön! Ryhmän kautta voi lahjoittaa myös käytettyjä vaatteita, leluja yms joten käykäähän kaikki katsomassa jos voisitte auttaa vähävaraista perhettä tarpeessa ja pelastamaan jonkun joulun! Pienikin teko riittää!



5 kommenttia:

  1. Hieno ele lahjoittaa kinkku! Hyvää joulunodotusta sinulle :)

    VastaaPoista
  2. Mukavaa, että sait kinkulle hyvän kodin :) ja varmaan itelle joulumieltä...

    VastaaPoista
  3. Niin hieno ele!! Joku perhe on superonnellinen saadessaan kinkun!!!

    Mä voin kuvitella (tai ehkä en edes voi..) tuon kurjuuden, miltä tuntuu kun lapset ei ole ihan täysillä arjessa mukana. Kun kuitenkin haluaisi kaiken tietää. Eikä nuo ipanat/nuoriso sitä niin ajattele ja tajua, miten kovin mutsi ikävöi...

    Hali!!!

    VastaaPoista
  4. Sä olet Puolikas paljon herkempi kuin mitä sä annat ymmärtää <3
    Sussa on kaikkien niiden ärräpäiden takana jotain sellaista mikä on tutustumisen arvoista joten se joka sen pääsee kokemaan, on onnellinen mies.

    Lisäksi mä rakastuin tuohon sun terminologiaan: annoin kinkun hyvään käyttöön. "Tulkaas lapset käyttämään tätä kinkkua ettei tarvitse ihan tyhjäkäynnillä pitää".

    Et saa suuttua koska se kinkun antaminen olis sulta todella epäitsekäs ja hieno ele mutta sun pitäis tuntee mut...en voinut vastustaa kiusausta kun sä olet sellainen termistönainen :) <3

    VastaaPoista
  5. Niin olen Peppis, paljon herkempi kuin mitä mä livenä annan ulos. Kyllä mä täällä blogissani sen näytän ja muutamalle muulle ihmiselle. Tajuan että Ystävä ei kuulu niihin ihmisiin. En mä voi sille enää herkkyyttäni ihan vapaasti näyttää, ainakaan ihan aina ja pelkäämättä vastaanottoa :(.

    Meinasin heittää lisäkommenttia tuohon kinkkuasiaan, mutta katsoin kuitenkin parhaaksi olla kommentoimatta ;)

    VastaaPoista