Lukijat

torstai 31. heinäkuuta 2014

Huh, mikä myräkkä!

Tulihan se ukkonen. Mulla tietysti joka helvetin läpi tästä kämpästä avoinna, enkä tajunnut niitä sitten samantien sulkea. Tuloksena lainehtivat lattiat ja rikkinäinen ikkuna


Mä olin niin äimän käkenä etten oikein tajunnut toimia. Seisoin vain suu auki ja tuijotin ulos ja katsoin miten kaikki on ihan vaakasuorassa. Whatsupitin Kelailijalle saamatta kuitenkaan niin suurta myötätuntoa kuin olisin tarvinnut. No, olenhan mä ennenkin pärjännyt niin miksi en nytkin. Kai mä ton ikkunan irrotan huomenna ja lähden roudaamaan jonnekin ikkunalasikauppaan. En mä jaksa väkisin apua alkaa anelemaan jos sitä ei tajuta itse tarjota.

Kun myräkkä oli ohi niin olin kohtalaisen paniikissa, tai no, shokissa tai missä lie. Kuvittelin tarvitsevani rohkaisua ja vetäisin muutaman päivän avonaisena seisseen kuoharipullonjämän pahimpaan tutinaan ja tutkin tuhot ja aloin kuivailemaan paikkoja.



Mun lempparisyreeni oli ottanut osumaa, ei voi mitään. Onneksi kattopellit eivät päättäneet lähteä lentoon. Tsiisös, en muista koska olisin pelännyt niin paljon kuin pari tuntia sitten!

6 kommenttia:

  1. Hui! Mutta syreeni toipuu kyllä, lasinkin saat kelpo lasimestarilla laitatettua. Ja sie ite oot varmaan jo toipunutkin :)
    Vaikka mie niin kovasti oon ukkosta (turhaan) toivonutkin näille selkosille, niin kyllä mua yksin ollessa pelottaa, jos ukkonen tulee päälle! Viimeksi, kun niin kävi - en muista, missä muut oli - niin istuin keskellä keittiön lattiaa kaukana kaikesta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ikkuna saa odottaa risana kunnes K tulee sen irroittamaan. Mä olen niin tapaturma-altis nykyään, että viiltäisin varmaan ranteet auki siinä samalla :D

      Poista
  2. Mun serkulla kolahti ukkonen kohdalle viime kesänä viikkoa ennen isänsä hautajaisia. Tuli juuri kotiin ja ehti saada koiran sisälle juoksunarusta, kun ukkonen tuli ihan päälle. Leikkimökki meni säpäleiksi salamasta, samoin joku puu. Isäntä ja koira makasivat sisällä lattialla vierekkäin, kun ukkonen oli päällä. Sulakkeet tietty paloi talosta jne. No, selvisivät onneksi hengissä, koira tosin pelkää tänä päivänä ukkosta ihan hirveästi ja muita vähän vastaavia ilmiöitä. Onneks serkku sai kuitenkin koiran sisään, juoksunarussa olis taatusti kuollut... On se pelottavaa, kun myteri käy päälle. Mulla iski kerran salama ratsastusreissulla niin lähelle, että hevoselta kärähti karvat satulavyön alta. Ei se siis meihin osunut se salama, mutta jotenkin oli niin iso sähkövaraus ilmeisesti, kun salama iski viereiseen pöheikköön. Ei kivaa, ei... Mutta hengissä päästiin sieltäkin kotiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. HUi kamala tuota hevosjuttua! Tuommoiset myrskyt ei oo kyllä kivoja!

      Poista
  3. Mikä tuli ikkunasta läpi vai heilahtiko se niin rajusti, että meni rikki?
    Kelailija ei ehkä tajua tarjota apua, kun olet niin itsenäisesti elänyt omassa kodissa tähän asti. (miehet..)
    Eihän sen tarttis muuta kuin empata ja leikkiä vähän machoa ja pullistella lihaksia, sitä vartenhan miehet on olemassa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ikkuna oli auki (haassa tosin) ja tuuli niin ovaa että haka lähti karmista irti ja ikkuna pamahti kiinni ja siinä se sit olikin. Kyllä mä kauniisti eilen sanoin että vaikka mä pärjäänkin yksin niin en aina haluaisi kaikissa tilanteissa pärjätä vaan kaipaisin vähän enemmän "päänsilitystä". Ei siihen olis muuta tarvittu kuin että olisi kysynyt, että pärjäänkö mä täällä.

      Poista