Lukijat

lauantai 15. marraskuuta 2014

Prahan matkakertomus

Huhhuh, kotona vihdoin! Reissu oli kiva ja onnistunut, koitan saada dokumentoitua tähän kaiken oleellisen.

Dieetti oli kuin muisto vain Prahassa ja turvotus nyt sen mukainen. Naama alkoi näyttää jossain vaiheessa turvonneelta petolinnun perseeltä. Niin kuin Helmen kanssa todettiin, että kun pääsee tiettyyn ikään niin kaikki näkyy naamasta heti. Viini, suola, itkeminen, seksittömyys. Noi nyt ainakin.

Meidän ruokavalio oli monipuolinen








Ai että nuo kakut oli HYVIÄ!!! Mansikatkin maistui ihan mansikoille Prahassa tähän aikaan vuodesta! Tuolla pistaasimansikkakakkupaikassa yritin saada kahvia. Ihan semmoista tavallista kahvia. No, eihän se typy ymmärtänyt minkään tavallisen kahvin päälle mitään, joten hätäpäissäni sitten valkkasin jonkun kahvin vain listalta. Cafe americano päätyi tilaukseeni. Kahvi tuli pöytään




Katsottiin Helmen kanssa kahvia ja toisiamme ja alkoi naurattamaan. Ihan helvetisti! Tirskumisen lomasta sain hihitettyä, että mitähän tuolla vedellä on tarkoitus tehdä, että kuuluukohan tuolla pestä kädet tai jotain :D. Saatiin kohtalaisen kokoinen hysteerinen kikatuskohtaus, josta ei meinanut tulla loppua ollenkaan. Hysteriaa ei helpottanut ollenkaan se, että naapuripöydässä jotkut meitä vielä moukkamaisemmat turistit heittivät kengät (ja ilmeisesti myös sukat) pois ja suihkuttivat siinä hienon kahvilan pöydässä jalkoihinsa jotain jalkojenhoitosprayta. Luojan kiitos mä olin selin heihin, koska sain todella pahan kikatuskohtauksen ja vesi vain silmistä valui kun yritin olla ulvomatta ääneen :D. Ei Helmelläkään helppoa ollut! Kuka hoitaa jalkojaan ravintolassa kun vessa olisi ollut 5 metrin päässä? Ei edes me! Saatiin onneksi kikatus jossain kohtaa loppumaan ja keksin vedellekin käyttötarkoituksen, muunkin kuin käsienpesun. Taas tuli sivistyttyä vähän :).

Viimeisenä iltana löydettiin ravintola, jossa osattiin täyttää viinilasi oikein. Vieressä täytetty vesilasi. Kyllä meitä taas nauratti! Opin reissun aikana juomaan oikein sujuvasti valkkaria, hyvä minä! Mut tuntevat tietää, miten nirso mä olen ruuan suhteen ja yllätin itsenikin syömällä viimeisenä päivänä myös gulassia! Opimme matkan aikana kyllä senkin, että ei se ollut perinteinen tsekkiläinen ruoka, mutta ei anneta sen nyt häiritä. Hyväähän se oli! Helmi söi gulassinsa leipäkulhosta, hieno!



Mietittiin että kuuluukohan tuo kulho, eli leipäkin syödä, mutta tultiin siihen tulokseen, että ei ainakaan ennen keittoa.

Nähtyä tuli niin paljon kaunista että tuli kauneusähky!








Shoppailtuakin tuli, enimmäkseen lapsille tuliaisia. En mä itselleni meinannut osata ostaa mitään. Viimeisenä päivänä sain ostettua pikkujoulumekkoon sopivan korun ja korvikset. Niistä ehkä lisää kunhan kirjoitan muutaman viikon päästä pikkujoulupostauksen :).

Hotelli oli niin upea palvelultaan kuin oletettiinkin! Reissuilta palatessa pistettiin aina viinilasit kouraan, joten kuivin suin ei tarvinnut olla. Hotellin johtaja ajoi meidät omalla autollaan linnallekin ihan ilman mitään veloitusta (olisin mä voinut kyllä luonnossa maksaa). Palvelualttius oli muutenkin hieman jopa vaatimattomalle suomalaiselle hämmentävän  hyvää! Voimme suositella lämpimästi! Ravintolavaraukset ja retkien varaukset hoituivat hotellin puolesta eikä mikään oudoinkaan juttu olisi varmaan tuottanut ongelmia. Ei me kuitenkaan yritetty niitä oudoimpia tarpeita silti tyydyttää ja testata sitä rajaa, mihin asti palvelutaso olisi rittänyt. Edustettiinhan kuitenkin siellä Blogistaniaa.

Niin se aika vaan meni nopeasti ja oli kotiinlähdön aika. Taksilla kentälle ja ilmaan. Lennon piti lähteä yhdeksän aikoihin illalla, mutta oli myöhässä tunnin. Väsyneenä se oli hieman kypsyttävää. Huomasin että väsyneenä en jaksanut pelätä kuolemaakaan niin paljoa ja keksin uuden mielikuvaharjoitteen lentopelkokohtausten ajaksi. Ilmakuoppien ainana mielikuvamatkustin keskelle jotain hyvää seksikohtausta, omaa tietty, helpotti heti eikä pelottanut (ai miten niin oon puutteessa?) :).

Helmi lähti lapsukaisensa noutamana ja mä lähdin etsimään autoani Lentoparkista. Enhän mä tietenkään muistanut katsoa että mille käytävälle mä sen auton olin jättänyt, joten hyvän tovin lenkkeilin ympäri parkkipaikkaa ja etsin kiroillen Yarista. Löytyihän se vihdoin ja pääsin lähtemään kotiin. Kotona olin yöllä kolmelta, eli tuli nukuttua piiiitkään.  Kymmenen astetta oli makkarissa ja pääsikin pienoinen ulvahdus kun alastoman kroppani sujautin kymmenasteisiin lakanoihin. Reissussa kun olin häveliäisyyssyistä nukkunut yöpaita päällä niin periaatteestakaan en sitä jatkanut! Villasukat yöasuksi riittää mulle.

Mulla oli matkassa kolmet kengät. Olisi riittänyt ihan vain yhdet, lenkkarit.



Raskas reissu, ainakin mun koipien mielestä, mutta tulipahan tehtyä :D

Kotimatkalla tuli mietittyä että millainen olisi ollut reissu K:n kanssa. Todennäköisesti aika vaikea, eli ihan oikea ratkaisu jättää se reissusta pois ja lähteä Helmen kanssa. Yöllä ajellessani mietin K:ta  myös ja sitten kun radiosta tuli vielä tämä biisi niin väsyikäväitkuksihan se sitten meni. On tässä vielä toipumista.

Reissu oli kiva ja Prahaan mä vielä tulen menemään uudestaan :)




8 kommenttia:

  1. Tervetuloa kotimaan kamaralle! Voi jalkaparat... ja joo, yleensä jalat hoidetaan jossain muualla kuin julkisissa tiloissa, joissa toiset syö. Mun mielestäkin. Aatella, kun tekin olisitte tempaisseet ne "rakopuikot" ja muut "lerpsakkeet" siinä kehiin... :)

    Mutta ihanaa, että pääsitte ehjinä kotiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo me osattiin sentään melkein käyttäytyä :D

      Poista
  2. Tervetuloa takaisin ja pääasia että selvisitte reisssusta ehjin nahoin. Mikäli kuvia katedraaleista sun muista on enemmänkin niin kiitos koska rakennusalan ihmisenä tykkään/kiinostaa katsella rakennusten kauneutta ja äärimmäisen taidokkaita yksityiskohtia.
    Niin, ja voisihan sen sensuroimaatomankin matkakertomuksen lukea ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nahat ei ihan ehjinä ole, mutta hoidellaan niitä täällä kotimaassa :). Ei meidän reissussa tapahtunut MITÄÄN mitä olisi pitänyt sensuroida! Okei, pääsin mä koskettelemaan yhden jannun alakertaa, mutta se on Helmen kamerassa se kuva :)

      Poista
    2. Hankala sun olis ollu sitä sessiota itse kuvatakin ;) Mut hyvin se jannu pokerinsa piti, täytyy sanoo!

      Poista
  3. Kiva kun olet bäk, hauskalta vaikutti toi reissu!

    VastaaPoista
  4. Löysin blogisi viikko sitten ja olen nyt lukenut sen alusta loppuun! Itse tässä juuri eropaperit kirjoittaneena halusin lukea erokokemuksesta. Aivan mahtava blogi sulla, jään ehdottomasti vakilukijaksi!

    VastaaPoista