Lukijat

torstai 11. joulukuuta 2014

Kuulumisia

Kuulemma sata vuotta kun oon viimeksi postannut. Onkohan mulla edes mitään asiaa. No yritetään.

Viikon olen treffaillut yhtä miestä, mutta jotenkin vaikuttaa siltä että etsii jotain parempaa. Ilmankos mä en uskalla sille avautuakaan kun koko ajan roikkuu treffipalstalla selailemassa. No, omapahan on häviönsä sitten.

Tiistaina kuulin että exälle on tulossa toinen lapsi Vosun kanssa. Se ja paha fiilis siitä äijästä aiheutti sen, että koin tarvetta juhlistaa pienen elämän alkua kuoharilla. Koska se tapahtui yhdentoista aikaan illalla, päätin myös pitää keskiviikkona vapaapäivän kun oli kovin räkäinen olokin. No, karmahan puuttui sitten peliin ja iskikin mulle oikein kunnon räkätaudin, jota edelleen parantelen sängyn pohjalla. Ai miksi tuo toukka muhun vaikuttaa? No, tietysti siksi kun exällä menee paremmin kuin mulla ja se ottaa päähän. Ihan rehellisesti voin sen myöntää, vaikka eihän se kovin aikuinen ajatus ole.

Hain eilen joulukuusen, semmoisen pöytämallin ja muovisen. Aina ennen on ollut aito, mutta en mä tänä vuonna halua siivota niitä neulasia. Tuskin lapset mitään traumoja saa kuitenkaan. Jos saavat niin onneksi Vosu on lääkäri, kai lääkärin opintoihin on jotain henkisen puolen opintojakin kuulunut.

Kauhea joulukiirekin olisi kun pitäisi hommata ja tehdä lahjoja sun muuta mutta pelkkä postilaatikolla käyminen sai voimat ihan loppuun.

Monessa blogissa on ollut tuo suolankasvatusprojekti, joten päätinpä minäkin yrittää. Kaikkihetinyt-ihmisenä jaksoin polttaa kaksi puolikasta tuikkua (sammuivat aina puolivälissä) ja hylkäsin koko projektin pettyneenä. No, suolapa kasvaa ilman kynttilääkin :). Jos joku ei vielä tätä suolan kasvatusta tiedä, niin kuppiin merisuolaa ja suolan tasalle vettä. Sinne sitten tuikku (tai sitten ei) ja odottelemaan. Tuo on tulos lauantaina  alkuun laitetusta projektista.

7 kommenttia:

  1. Joku sano nostaneensa lasin patterin tai uunin päälle, siinä kuulemma nousee nopsaan. Mut musta oli hauska kattella illalla tulta ja suolan nousemista.

    Ei oo aikuinen ajatus ei, mutta myönnetään! Kyllä se (salaa, välillä) pistää veetuttamaan, kun exällä on uus perhe, velaton talo ja rikas akka. No, en mä sitä silti takas haluis, en ollenkaan!
    Mutta ajatelitko asiaa muuten siltä kantilta, että miks oot "katkera" exälle? Koska mä nyt satun tietään, ettet enää vaavia haluaisi, niin melkeinhän sitä voisi olla vaikka vahingoniloinen, vai voiko?
    Parane, parane, parane!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiettyhän mä olen myös vahingoniloinen, se jäi vain jotenkin tuon toisen tunteen jalkoihin :). Onneks mun exällä ei oo sentäs velatonta taloa, huh :D. Joo, mä koitan löytää itselleni aikuisempia ajatuksia, saaks niitä muuten ostaa jostain?

      Poista
  2. Joo, ne tuikut ei oikein jaksa palaa siellä suolan seassa, ja sitäpaitsi se suola ei tyydy kiipeämään lasia pitkin, vaan se kiipeää sinne tuikkuunkin. Mutta ei se näköjään sitä tuikkua tarvi :)
    Äläkä turhaan eksääsi kadehdi; se joutuu kestämään kiukkuavan akan hormoonimyrskyä (höh, ensin kirjoitin hörmööni, sitten hirmooni... liian vaikeita sanoja mulle) ennen ja jälkeen synnytyksen, sitten kitisevää vauvaa yö- ja päiväkaudet, Vosun virsun alla joutuu varmaan hoitaan sitä yökaudet ja muulloinkin ja loput lapset siihen päälle. Kohta ehdottaa, että murkkuikäiset muuttais sun luo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saishan ne muuttaakin mun luo, mutta kun yläastelainen ei halua. Kaverit... Joo ei käy todellakaan kateeksi noista vauva-ajoista!

      Poista
  3. Hitsi, unohdin ostaa merisuolaa, sillä tottahan mun pitää myös lähteä tuohon suolabuumiin mukaan.

    Eiköhän noi ajatukset ole ihan normaaleja eksän suhteen. Ei edes aikuisten tarvitse ajatella pelkästään järkeviä ajatuksia. Joka väittää olevansa täysin virheetön näiltä osin, sitten on joku pahasti pielessä ja suosittelen kääntymään päätohtorin puoleen.
    Eri asia on, mitä niillä ajatuksillaan tekee. Jättääkö ne ajatustasolle vai alkaako niiden myötä vahingoittamaan muita ihmisiä. Jälkimmäisessä tapauksessa suosittelen taas päätohtoria.
    Ollaan, mennään, eletään ja ajatellaan. :-)

    VastaaPoista
  4. Ymmärrän tuon jonkinlaisen katkeruuden.
    Itse olin vastaavasti erityisen tyytyväinen kuullessani äskettäin, että exä on alkanut juoda ja vetää nappeja. Hah. Sitä saa mitä tilaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kun jollain muullakin on yhtä lapsellisia ajatuksia :D

      Poista