Lukijat

sunnuntai 20. syyskuuta 2015

Pelkään

Tänään mä tajusin että mä pelkään asua yksin. Helikopteri veti muutaman sadan metrin rundia mun talon päällä ja mä pelkäsin. Vedin verhot kiinni, mutta sittenhän mä vasta pelkäsinkin. Avasin ne ja jatkoin pelkäämistä.

Mitä mä pelkäsin? En tiedä vieläkään mitä se helikopteri lenteli tuntitolkulla. Pelkäsin että joku tulee hakkaamaan ovea ja mä joutuisin päättämään että piiloudunko sängyn alle vai avaanko oven. Ei kuitenkaan tullut.

Luulen että lääkityskin on pielessä kun on niin jaksamaton olo ollut koko viikonlopun. Ensi viikolla on onneksi labrat niin tietää sitten että missä mennään. Kai. Tätä tämä varmaan nyt sitten on seuraavan vuoden, yhtä säätämistä.

Tämä tämän hetkinen maailmanpoliittinen tilanne kyllä pelottaa kun olen täällä niin yksin. Mediaa ei voi uskoa, meitä viedään kuin pässejä naruissa. Turvapaikanhakijoita on lähistöllä, kannattaako mun pelätä vai ei? Pelkään varmuuden vuoksi. Mutta mitä mä niille voin? En yhtään mitään.

Mä tajuan että mun asenne ei välttämättä ole asianmukainen, olen imenyt netin propagandaa lomamatkalla olevista turvapaikanhakijoista, mikä saa mut kiukkuiseksi.  En tiedä mitä uskoa, mediaa ei ainakaan. Turvallisuudentunne on kadonnut.

Mitähän tälle Suomelle tapahtuu?

5 kommenttia:

  1. Jollekin Tornion aktivisteille ja muille MV-lehden lukijoille naureskellaan, että kun ne sillälailla tyhmästi kuvittelee kaikkea pahaa näistä tulijoista, haukutaan rasisteiksi ja saarnataan kuinka suomalaisetkin sai turvaa Ruotsista sodan aikana, mutta ei missään tarjota luotettavaa vaihtoehtoista tiedonsaantikanavaa. Hesarissa tehdään mitä tahansa, ettei uutiseen tarttis laittaa sanoja "tummaihoinen" tai "ulkomaalaistaustainen" saatika "ulkomaalainen", jos kyseessä on epämukava tapahtuma, ja monet muutkin lehdet kiemurtelee ikävien totuuksien kertomisessa. Siitä tulee väistämättä tunne, ettei niihin voi luottaa. Kun ei kuulemma voi julkaista niitä juttuja, ettei rasistit villiinny. Musta se on ihan hullua sekin - silläkö ne sitten rauhoittuu, kun saavat väärää tietoa, jota ei korjata ja jonka tilalle ei tarjota oikeaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt ollaan tilanteessa, jossa ei oikeesti voi tietää että mikä on faktaa ja mikä ei. En tykkää.

      Poista
  2. Eikö se Ihana Mies jo pian saapuisi turvaksesi! Vai onko vielä reissua paljonkin hänellä jäljellä?

    VastaaPoista
  3. Mä asuin vuosia Helsingissä samassa korttelissa kuin vastaanottokeskus ja sisko asuu edelleen. Koskaan ei ollut mitään ongelmia. Toki ymmärrän, että on ihan eri asia asua yksinäisenä naisena syrjäisellä paikalla. Mä olen kyllä sellainen jänishousu, etten varmaan uskaltaisi, oli sitten vastaanottokeskuksia lähellä tai ei.

    VastaaPoista
  4. Sä ootkin ollut sisukas sissi kun oot siellä asunut. Nyt et vaan taas eti netistä sitä kaikkee propaa..... Helpottaisko se oloo, et hommaisit itelles jotain turvavälineitä?

    VastaaPoista