Lukijat

perjantai 18. elokuuta 2017

Kattoremppaa ja alastomuutta

Tapahtui viime viikolla. Olin juuri suihkusta tultuani kylpytakki päällä ja hiukset pyyheturbaanilla. Kello oli varmaan jotain kymmenen ja yhdentoista väliltä, mutta koska olin lomalla niin ei ollut varsinaisesti kiire. Makoilin sängyllä ja kuivattelin. Oveen koputettiin. En odottanut ketään joten ignoorasin sen. Oveen koputettiin uudelleen ja hetken päästä kuulin miten ovi naksahti auki. Voi perkele, ajattelin. Maalla kun tapana on marssia sisään jos ovea ei ole lukittu. On tapahtunut ennenkin. Vannoin episodin jälkeen että jatkossa alan pitämään ovea lukittuna.

Säntäsin kylpytakissani ovelle ja kattomyyjähän siellä. Halusi mennä kattoo kattoo ja tehdä tarjouksen. Oli vähän kiire lähteä lomareissulle, joten myyntipuheet jäi lyhyeksi.  Onhan mun tiilikatollani ikää päälle 60 vuotta niin kyllähän mä tajuan että riskejä alkaa olemaan. Ja RH:n kattoprojektia seuranneena tajuan, että ennemmin on parempi kuin myöhemmin. 60 vuotiaan katon kohdalla kyse ei ehkä enää ole siitä ennemmin-skenaariosta. Ilmoitin moneen kertaan että ei mulla ole varaa nyt tehdä mitään kattoremppaa. Mies lähti ja mä lähdin sangrialle Helsinkiin. Olipas varsin mukava päivä ja ilta, tyttöjen juttuja (eli keskustelua miehistä, miesten idariudesta ja siitä miten ilman miehiä on näköjään kuitenkin vaikea olla).

Seuraavalla viikolla lojuin taas sängyssäni (alasti) ja heräilin. Kuulin oveen koputettavan ja päätin ignoorata taas asian ja leikkiä etten ole kotona. Oveen koputettiin uudelleen ja kuulin oven naksahduksen. Ajattelin että voi vitunperkele sentään! Ovi ei ole ollut lukossa ja mitä mä nyt teen, oon alasti sängyssä, mies tuossa kolmen metrin päässä ovella. Pomppasin sängystä, huusin "ootas ny hetki" ja kiitin universumia kun oli jättänyt kylpytakin makkarin tuolille, enkä esim. kylppäriin! Sain sen sähellettyä päälle ja sännättyä eteiseen (eli astuttua kolme askelta). Kattomieshän se siinä. Tuli mittaamaan niin kuin oli sovittu! Mun mielestä me kyllä sovittiin että soittaa ennen kuin tulee, eikä päivästäkään ollut puhetta. No, se meni mittaamaan kattoa ja mä puin päälle. Kyllä hieman nolotti. Asiaan liittyy vielä noloutta lisääviä asianhaaroja, joita en kehtaa edes kirjoittaa. Teki tarjouksen, joka ei ollut niin paha kuin mitä olin ajatellut. Lupasin harkita ja pohtia ja lähdin seuraavaan kesälomareissuun siskon mökille.

Olen ollut noiden episodien jälkeen vainoharhainen ja kuullut kuviteltuja askelia hiekkatielläni. Tänään kuulin taas jotain ja säntäsin ikkunaan. Kattomies perkele! Voitonriemuisena tajusin että hahaa, mullapa onkin kesämekko päällä! Voitonriemu hieman haihtui kun tajusin olevani täysin ilman alusvaatteita. Eihän mun keski-ikäinen rintavarustus enää niin terhakkana ole. No, ei voinut mitään. Selkä suoraks ja tissit tötterölle ja avaamaan LUKITTU ovi. Kattomies halusi tulla kertomaan päivän erikoistarjouksen. Aaaargh. No, pitkällisten vääntöjen jälkeen päästiin kauppoihin. Mä tiedän että se oli fiksu ratkaisu, mutta en tykkää kyllä lisälainasta. En mä sitä olis tullut tehneeksi kuin vasta sitten kun paskat on housussa jos en olis tehnyt sitä nyt. Ei mulla tule koskaan ajatusta että "hmm... mulla olis tässä 13 300 ylimääräistä rahaa että mitäs mä sillä tekisin, teenpä kattorempan". Harrastin hieman verosuunnittelua ja jaoin homman kahdelle vuodelle ja saan kahdelle vuodelle kotitalousvähennyksenkin. Hommasta kun on puolet työn osuutta niin tuleehan siitä jonkin verran sitten takaisin.

Summa summarum, lomaani on rytmittänyt kattomiehen yllätykselliset visiitit. Mulla kun on tälle vuodelle jo kotitalousvähennysjuttuja niin mun pitäisi ilmoittaa että minkä osuuden laskusta haluan tälle vuodelle ja minkä ensi vuodelle. Ehdotin että laittaisin miehelle sähköpostia, mutta mies sanoi hyvin topakasti ja virnuillen että ehei, hän tulee ohi ajaessaan käymään :D. Veikkaan että olin kyllä yksi erikoisemmista asiakaskohtaamisista :D

Onneksi osaan nauraa itselleni, tää oli taas semmoinen case, jota varmaan harvalle tapahtuu. Onneksi mies oli sen verran vanha ettei mitään vielä oudompaa tapahtunut kuin mitä tapahtui...

10 kommenttia:

  1. Ne asianhaarat oli ne parhaat 😂
    Hmm...käyköhän kattomiehet Oikeesti asiakkailla noin monta kertaa? Jos se kehuttikin itse sitä asiaa. ... ;)
    No mut anyway, hyvä päätös se oli. Ja olishan se laina iskenyt sittenkin jos olis ehtiny tulla kakka housuun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä ollu :D. Kävihän se varmaan senkin takia nin monta kertaa kun olin niin hankala asiakas että en tehnyt heti kauppoja :D

      Poista
  2. Ehkä erikoistarjouksia satelee naisille, jotka tulee kylpytakissa ovelle? Olen ehkä tehnyt virheen herätessäni joka aamu kolme tuntia ennen miesten tuloa ja laittanu tukankin nätisti ja kynsiin lakkaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enhän mä tiennyt että tuo oli tulossa! Tosin jos pukisin heti kun herään niin monelta kiusalliselta tilanteelta olis vältytty...

      Poista
  3. Hei,
    en tiedä onko nää sun juttus totta vai tarua, mutta on niitä hauska lukea. Meilläkin käy noita remppatarjoajia silloin tällöin, mutta kun paiskaan oven jalan päälle, niin että tuntuu, kumma kyllä..ei sen jälkeen samaa ukkoa ole näkynyt. Muutaman kerran olen huutanut mieheni nimeä ovelle, vaikka mies on ollut töissä, eikä lähelläkään.
    Yleensähän he ovat rehellisellä asialla, mutta poikani,(poliisi) joka aina varoittelee minua kaikesta on kieltänyt ehdottomasti päästämästä tuntemattomia ovesta sisään. Äidin on toteltava..
    Seuraan blogiasi mielenkiinnolla, uskon että olemme lähes "naapureita".
    - mummeli "kymen" seudulta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tiedän että tää postaus kuulosti vähintäänkin regina-tasoiselta, mutta valitettavasti totta oli. Livenä ei ollut ihan niin huvittavaa siinä hetkessä, jälkikäteen kyllä on naurattanut :D

      Poista
  4. mummeli "kymen"seudulta haluan vielä tarkistaa, että ethän vaan loukkaantunut? Huumorillahan me mennään, vaikka ei se aina sitä ole. On sulla rankkojakin juttuja ollut. Kokeneena ihmisenä sanon sulle: älä hyvä blogiystävä usko niitten äijien juttuihin, nehän kirjoittelee ja lupaavat mitä sylki suuhun tuo. Itselläni ei sellaisesta yksityisessä elämässä kokemusta ole, mutta työelämässä niitä jouduin väkisinkin kuulemaan lähes joka päivä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tietenkään loukkaantunut :D. Kyllä mulla aika paljon kokemusta äijien jutuista on. Tarvii olla aika hyvä huijari että mun tutkan ohi pääsee. Tosin onhan niitä huijareita olemassa jotka niin hyviä on :). Pitää olla tarkkana ja kysyä välillä neuvoa viisaammilta

      Poista
  5. Ai hitto, tässä taas yksi huomioitava asia, jos joskus muutan omakotitaloon. Kerrostalon suojissa kun on niin helppo hengailla kotona pelkissä alkkareissa. Eikä oikein muu oo kesäaikaan mahdollistakaan, kiitos 27-28 asteen lämpötilan. Tosin käyn kyllä sujuvasti parveketomaatitkin kastelemassa yläosattomissa, mutta olis silti vähän ahdistavaa jos pitäis jollekin keskustella ovella moisessa asussa. Tosin useimmat ovikellon soittajat ehtiikin häipyä sillä aikaa, kun itse vetää vaatteita päälle. Joten eipä tarvi nähdäkään ketään :D Ehkä sama toimii siellä ok-talossakin, kunhan vaan pitää oven visusti lukossa. Mutta huomaa sen itsestäkin, että kun menee mökille, pitää heti ovea auki, paitsi öisin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se oven lukitseminen antais kyllä kummasti pelivaraa asioihin. Se on niin helppo kesän aikana pitää lukitsematta kun ravaa sisään ja ulos koko ajan.

      Poista