Lukijat

sunnuntai 9. joulukuuta 2018

Muutettu!

Pääosa muutosta on suoritettu! Vanhassa talossa on vielä kasapäin hävitettävää, myytävää ja peräkärryllä roudattavaa, mutta kerrostalokaksioni on nyt kyllä jo hyvinkin täynnä ilman niitäkin. Takki on aika tyhjä, mutta olo aika hemmetin onnellinen.

Viime muutonhan suoritin aikalailla yksin  silloin seitsemisen vuotta sitten ja nyt oli kolme muuttoapulaista, kyllä oli huima ero! Tosin oli tavaramäärässäkin eroa. Suorastaan ärsyttää tää tavarapaljous vaikka olen niin paljon jo kyllä onnistunu karsimaan. 

Tuntuu hyvältä kun Yksisarvismies tulee omilla avaimillaan sisään, keittää mulle aamukahvit, tuo ne sänkyyn ja asentaa lamput (edit. yhden valaisimen asennukseen tarvitaan näköjään ammattiauttaja, tilanne vielä kesken) ja pesukoneen. Tuntuu suorastaan ylelliseltä! 

Onhan meillä ollut jo kriisikin. Case Juomalasi: Erottuani lasten isästä otin vain välttämättömimmät mukaan ja pikkuhiljaa sitten kasvatellut omaisuuttani. Persaukisena vastaeronneena olin tyytyväinen että mäkkäristä sai kylkiäisenä juomalaseja (tytöt käyttävät mäkkäriä, enhän mä toki!). Cokislaseja on sittemmin kertynyt mittava kokoelma. Nehän käyvät vesilasista, viinilasista, limpparilasista, eivät mene helposti rikki  (rikkoutuminen ei harmita) ja juoma pysyy hyvin sisällä, joten olen ollut ihan tyytyväinen tähän asti. Tilanne on nyt kuitenkin se, että mun juomalasistoa dissataan! Aloin ajattelemaan asiaa itsekin ja tottahan se on, että keski-ikäinen, oikein kovasti pinnistäen keskituloinen naishenkilö voisi juoda vetensä ja pepsi maxinsa muustakin kuin kylkiäislasista. Oikeestihan mä juon yleensä veteni puolen litran muovimukista, mikä on varmaan pahempi tyylivirhe kuin cokislasi. Onneksi pääosa muista astioista on arabiaa ja iittalaa. Huh. Onneksi tää kriisi on selätettävissä. On aika sanoa hyvästit kylkiäislaseille ja pakata ne odottamaan lasten itsenäistymistä ja muuttoa omiin koteihin. Esikoinen on jo säästänyt cokislaseja sitä varten. 

Uuteen kaupunkiin tutustuminen on jännää. Ihmisetkin on ihan erilaisia (tai sitten mä olen se erilainen). Kerrostalossa asuminen on jännää. Saan kytätä ovisilmästä, että rappukäytävä on tyhjä (koska introvertti suomalainen EI halua törmätä rappukäytävässä ihmisiin). Pitää kiinnittää huomiota kanta-astumiseen, suihkussa käyntiin ja yöllisiin ääniin. Onneks mulla on paikallinen kerrostaloasujaopas, jolta voin kysellä näitä kiperiä kysymyksiä. En halua olla se, joka saa heti heippalapun ilmoitustaululle. 

Elämä on aika ihanaa <3

10 kommenttia:

  1. Mä juon pepsini vanhasta hapankaalipurkista :D
    On toki lisäksi olemassa iittalaa muita varten.
    Pidät vaan ne kylkiäislasit jos siltä tuntuu!
    Muistithan laskea uuden makkarin ikkunoiden määrän ekana yönä?!
    Onnea uuteen kotiin!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hapaankaalipurkki, reps :D. En tiennyt tommoisesta ikkunanlaskemishommasta, joten heti meni vähän pieleen... Onneksi sentään oon sirpaleita onnistunut saamaan aikaiseksi (ei sentään peilistä), joten onnea luvassa.

      Kyl mä taidan jättää cokislaskit purkamatta vaikka ihan konmarituksen nimissä, koska eihän ne tuo mulle iloa, jotkut kivat lasit vois olla paremmat :). Kylkiäislasit tuo varmaan iloa enemmän tytöille :)

      Kiitos onnitteluista! Tää oli hyvä päätös!

      Poista
  2. Voi ääk ja iik mikä elämänmuutos. Uusi kaupunki, kerrostalokaksio ja nyt vielä pitää lähteä juomalasiostoksille. Oi kun pääsisin sun mukaan. Pääsenhän?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lasit tuli jo ostettua :D. Ostin varmuudeks samaa sarjaa kuin Miehellä niin ei tarvitse käydä lasivääntöä sitten kun ihan kohta viiden vuoden päästä muutetaan yhteen :D

      Poista
  3. Onnea uuteen!!
    Meilläkin noita kylkiäislaseja parisenkymmentä kappaletta, ja ihan päivittäisessä käytössä, hih. Viime kesänä tulleet ei enää päässeet kappiin vaan odottavat niissä Mäkkärin pahvikoteloissa esikoisen itsenäistymistä, vieköön ne sitten mukanaan aikanaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mullakin viimeisimmät on pahvikoteloissaan, tosin nyt on kaikki kestokassissa (joo, niitä tuli kestokassillinen...) odottamassa exälle vientiä. Niistä tölkin muotoisista en tykännyt, niitä ei ollut yhtään käytössä.

      Poista
  4. Mun tytör juo litran mitasta. Koska se on kuulemma paras. Jokainen siis juokoon mistä haluaa :-D Mä juon kahvimukista kaiken monta päivää, koska en jaksa tiskata :-D
    Onnea uuteen tupaan ja kaikkeen!

    VastaaPoista
  5. Täältä myös onnittelut, siitä se "uusi elämä" alkaa. Hienoa! <3 On hyvä aloittaa, kun on uudet lasit ja kaikki. :D

    VastaaPoista
  6. erosin, hommasin kans noita cokismukeja ja olin happy, koska jee laseja, sittemmin hukkasin ne, ostin korvaavat ja olin aikuinen. nykyään juon kans puolen litran muovista, samikset.

    miksei näistä puhuta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D puhutaanhan näistä täällä mun foorumilla, täällä paljaan tiedon lähteillä :D

      Poista