Lukijat

sunnuntai 19. toukokuuta 2013

Rälläkkä ja minä

Nyt on puheripuli, kolmas postaus jo tänään. Inspiroiduin lähes hyvin onnistuneesta kottikärryjen kokoamisesta niin kovasti, että kävin taas rälläkän kimppuun, tarkoituksena saada se toimimaan.



Kaikkihan alkoi siitä, että pitäisi saada poistettua maalit ulkorakennuksen seinästä. Fani sitten ystävällisesti ehdotti rälläkkää tuohon tarkoitukseen ja semmoisen kävin Lidlistä sopuhintaan ostamassa. Ostin siihen sopivia tarrahiomalappusiakin. No, tutustuin vehkeeseen ja totesin, että jotta niitä tarralappusia voi käyttää, on oltava semmoinen kappale missä on tarroille vastakappale. Kauppaan siis. Ostin tämmöisen


Jee, loistavaa, ainut vaan että se on liian iso. Ei se tohon rälläkkään mahdu. Homma jäi kuukaudeksi tauolle. Ostin uuden hommelin, pienemmän.


Täydellisen kokoinen, ou jee! Mutta siinä taitaa olla väärä kanta. Huoh... Siinä tuli semmoinen tappihommeli tuohon reikään, että sen saisi vaikkapa ruuvinvääntimeen kiinni. Musta tuntuu että mulla palaa kohta käämit ton koko rälläkän kanssa siihen malliin, että vaihtelun vuoksi käyn ostamassa verkkovirtakäyttöisen vääntimen ton tarrahässäkän kaveriks. Jos ottais ton levyn mukaan ja marssisin rautakauppaan ja pyydän jonkun vehkeen mihin toi käy. Kyllä mä pienesti olen pettynyt itseeni jos mä en yhtä kulmahiomakonetta oo saanut kesytettyä! Ohjeetkin on ihan miehille tehty. Hmph!


3 kommenttia:

  1. Mahtuisiko isompi malli, jos poistat suojan kokonaan? Ei turvallisin vaihtoehto, mut omassakin rälläkässä on suoja teillä tiettymättömillä ja ihan hyvin ollaan toimeen tultu. :D kop, kop, kop...

    VastaaPoista
  2. Ai sen saa pois... Mut ne mun tarraläpyskäiset on sitä pienempää kokoa. En mä tiedä, alkaa vituttaa jo koko toi vehje!

    VastaaPoista
  3. Kyllä sen yleensä pois saa.
    Halvemmaksi tulee ostaa isommat tarraläpyskät kuin ruuvinväännin mut jos ostat niin suosittelen iskuporakonetta, jos siis sulla on jo akkukäyttöinen ruuvinväännin tai pora.

    Hermo on mennyt mullakin monta kertaa naisena "miesten lelumaailmassa", mut sitten oon miettinyt, et kylhän niillä miehilläkin välillä menee herne nenään noiden vehkeiden kanssa. Et tavallaan se kai kuuluu asiaan. :)
    Haaveilenkin kerrostaloelämästä ilman mitään teknisiä härpäkkeitä vaativia harrastuksia. :)

    VastaaPoista