Lukijat

lauantai 14. syyskuuta 2013

Huhhuh mikä krapula

Pari viikkoa sitten olen ottanut alkoa viimeksi. Aloitin dieetin silloin ja jätin alkon pois. No, eilen sitten alkoi tekemään kovasti mieli ja hain dieettiin lähes sopivan kuivan ja vähähiilarisen valkkarin alkosta. Illalla sitä sitten lipittelin ja jutskailin Ystävän kanssa netissä. No, sehän meni sitten siihen, että lähdettiin vähän ulkoilemaan :). Paikallisen kautta tanssipaikkaan, semmoiseen vähän vanhempien ihmisten tanssipaikkaan jossa tanssitaan paritansseja :). Päästiin tanssimaan, mäkin uskalsin yhtä about mun ikäistä söpöä jannua hakea ja tanssittiinkin useampi kipale. Kivaa oli! Mutta sitten tuli lähtö kun kuski ja sen poikaystävä halusivat lähteä teinihelvettiin. Nilkkakin nyrjähti jossain vaiheessa, ei onneks pahasti. No, meidän piti lähteä sitten myös. Siellä ei ollut kyllä kivaa, plääh. Ois ollut kiva jäädä sinne edelliseen paikkaan tanssimaan kivojen setien kanssa :). Ens kerralla tietää mihin pitää mennä.

Ennen yhtä olin jo kotona nukkumassa, heräsin joskus yhdeksän aikaan ja totesin että olo on TOSI kehno. Koitin vähän syödä ja juoda, buranaa, pötkötystä, unta. Puoli kahdelta heräsin ja totesin että huhhuh, saatan jäädä ehkä eloon. Pysyin jo pystyssä, keitin kahvit ja menin pihalle sitä nautiskelemaan riippumattoon auringonpaisteeseen. Olo alkoi kohentua kun sain kahvia koneeseen. Mä niin nautin! Ajattelin siinä että mä olen kyllä niiiiiin onnellinen, mulla on kaikki hyvin :). Oli semmonen ihan ekstaattinen olo, hymyilytti, aurinko lämmitti, puut suhisivat tuulessa.

Aloin siinä sitten pohdiskelemaan että mimmoisiahan maaleja se hymykuopparemppasähkömies jätti mulle tänne. Oliskohan yhtään kattoon sopivaa maalia. Eteisestä puuttuu valaisin kun sen katto tarttis maalata. Siitä lähti semmoinen loisteputkikammotus pois ja se oli ihan keltainen ja oksettava. Kuvat näköjään kaunistavat lähtötilanteen väriä eikä muutosta kuvista juurikaan huomaa.



No, löysin purkin jotain otepohjaa. Luin netistä ohjeita, pitäis pestä katto sun muuta. Nääh, ei kerkee, eikä ole edes mitään maalipesua. Inspiraatio oli kova, välineetkin löytyi :). Pystyssäkin aloin jo pysymään hienosti joten uskalsi kiivetä. Otepohja oli kohtalaisen raskasta levittää, hiki valui (krapulallakin saattoi olla asiaan osansa), mutta katto alkoi valkaistua :). Jess! Tuossa vasemmalla menee mun vesiputket, kupariset. Mietin että mahtaakohan niitä voida maalata. Olisihan sitä voinut netistä katsoa, mutta kun ei kerinnyt. Päätin siis kokeilla. Aika näyttää miten käy :D. 
 Mähän en oikein tuohon hommaan ehtinyt valmistautua ja miettiä että mimmoinen kampaus siihen olisi hyvä kun projekti alkoi niin vauhdilla. Eli lähdin sitten tuomoisella "suoraan sängystä ja hiukset kiinni" nutturalla telaamaan. 163 senttinen varteni on ilmeisesti kuitenkin niin pitkä että tapahtui kattokosketus. Oho, hups. Noooo, ei se haittaa, tänään on saunapäivä :). Mä elättelin salaa toivetta että toi pohjamaali riittäisi pelkästään katon valkaisuun, mutta näyttää siltä että tarvitaan vielä pintamaalia. Eli kauppaan siis.



Hyvä ja tuottelias päivähän tästä tuli, vaikka herääminen menikin aika myöhäiseksi :). Hyvä minä!!!

5 kommenttia:

  1. On muuten raskasta hommaa tuo ylöspäin maalaaminen. Aika suoritus krapulapäivänä. Ja kiva kuulla, että onnellisuus valtaa alaa :).

    Kupariputketkin voi maalata, tosin kun kattomaali on varmaan vesiohenteista niin en osaa sanoa miten hyvin se pysyy. Toisaalta vesiohenteinen onneksi lähtee ihosta ja hiuksistakin hyvin irti kun hetken lämpimällä vedellä liottaa :).

    VastaaPoista
  2. joo pistä vaan putkiin kans. kyllä ne parhaatkin maalit karisee pois ajan myötä. ja tosiaan, aika sissi olet jos darrassa hyökkäsit katon kimppuun. haha

    VastaaPoista
  3. Kiitti kommenteista :). Joo, yritän sutia ne kupariputketkin piiloon, tarvii ehkä vielä huomenna vähän lisää sitä tartuntamaalihässäkkää niihin vedellä ja sitten päälle tavallista maalia.

    The Anonyymi, eiks se nyt oo jo tullut selväksi että mä OLEN aika sissi ;).

    Laihdutuspizzaa mahassa ja saunapuhdas ja maaliton Puolinainen, täydellinen olo :)

    VastaaPoista
  4. Tosta Onnellisesta olosta mä olen niin Happy!! Ihan mainiota!! Voisitko tartuttaa sitä jotenkin tännepäinkin?

    Darralle pitää tottakai sanoa hyi hyi, mutta toisaalta....olit Ulkona, Tanssimassa ja Ystävä, monta hyvää puolta!

    Ja katon maalaus, apua, meneeks nyt jo maanisen puolelle ? :-D Ei vaan, maalaa, likka, maalaa!! (mut tukka kärsii, keksi uus kampaus)

    VastaaPoista
  5. JOo menee maanisen puolelle kun proggis jatkuu ja oon kohta seinissä :D. Ottaa päähän kun toi pakkelin kuivuminen ottaa niiiiiiin kauan ja inspis olis kova! Prkl!!!

    Ei muuten lähteny se maali pesussa tukasta, mut ei se mitään.

    VastaaPoista