Lukijat

sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Plafondin asennusohje

Katto on valmis, puhtaanvalkoinen kuin sieluni ja omatuntoni. Oli siis plafondin asentamisen aika. Plafondi oli koko kesän odottanut eteisen kenkätelineen päällä katonmaalauksen valmistumista. Hymykuopparemppasähkömies oli asentanut pistorasiallisen kannen, joten ei tarvinnut ihmetellä johtoja.

Löysin valaisimesta koukun joka menisi kannen koukkuun, great. Yritin, ounou, miten sen muka saisi ylettämään koukkuun asti kun sormet ei mahdu väliin! Hmm... hetki mietintää. Ruuvimeisseli! Nostin ruuvarilla valaisimen koukkua ja tähtäsin sitä rasian koukkuun. Ei onnistunut, ei sitten millään. Hieman lisää mietintää... pihdit! Niillä saisin otteen valaisimen koukun juuresta ja saisin sen koukun niin ylös kuin mahdollista on. Punnersin, ähelsin, kiroilin, sotkin villasukan maaliin, pesin villasukan äkkiä ettei ehdi kuivua, ähräsin vähän lisää. Useamman yrityksen jälkeen se mulahti paikalleen! Mikä voitonriemu!

  Hah, enää tarvitsi saada pihdit tuolta välistä pois. Pienellä askartelulla sekin onnistui. Sen kun olin tehnyt niin hokasin että valaisinhan on ihan killillään. Muistelin että exän ja mun talossa se oli kyllä ihan suorassa. Sitten taas miettimään... Ja plim! Hokasin että se lasihan lähtee pois. Voi hitto, vähän nauratti ja nolotti samaan aikaan.
 Kun olin saanut lasin pois niin repesin. Siipimutterilla varustettu tsydeemi, mitä löysäämällä se perkeleen koukkukin olisi ollut ylempänä ja ilman työkaluja ripustettavissa :D. Heh, no, ensi kerralla sitten muistan. Kiristin siipimutterin ja tadaa! Ihan suorassa ja niiiiin nättinä :)

Jos joku sattuu googlettamaan plafondin asennusohjetta ja päätymään mun blogiin niin jos ei halua mun käyttämää vaihtoehtoista tyyliä käyttää niin kannattaa aloittaa projekti kurkistamalla sen lasin alle :D

Uhhh, mä olen ollut ahkera tänään! Vielä menen vetäisemään Tangot kurssille niin päivä on paketissa ja huomenna pääsee töihin lepäämään. Phuuuuh!

2 kommenttia:

  1. Taas kerran on pakko sanoo, että sä oot Just Niin Kuin Mä! Tirheenä alotat ja kauheen tappelun jälkeen onnistuu...kunnes jossain kohtaa hoksitaan, että olis se helpomminkin käyny...

    Susta on tullu kun uus ihminen, taas Wau!!!

    (ton vitivalkois-jutun kohdalla mulla pääsi räkänauru!!! en tiiä sit, miks... :-D )

    VastaaPoista
  2. Hyvä sinä! Tu on juuri sitä oikeaa sitekyttä mistä kunnon naisen tunnistaa ;D
    Oikeesti, hieno homma.

    VastaaPoista