Lukijat

sunnuntai 18. toukokuuta 2014

Reipas viikonloppu

Huh, työntäyteinen ja hikinen viikonloppu alkaa olemaan takana. Kelailijan kanssa vietetty aikaa tietysti tiiviisti lomani jälkeen. Ollaan me eri aikaa käyty vessassa, mutta muuten aika kylkikyljessä menty :).

Autonkin sain korjauksesta, mitään vikaa ei löytynyt, eikä kustannuksia tullut yhtään. No, toivottavasti ei uusi.

Lauantaiaamuna herättiin ajoissa ja Kelailija alkoi puuhastelemaan pihalla jo ennen kuin olin saanut aamukahvini juotua. Perjantaina oltiin haettu betonia ja grillin perustukset oli jo ennen puoltapäivää valettu. Kelailija alkoi pohdiskelemaan että mitäs sitten tehtäis... Ehdotin että pitäiskö meidän istuttaa sitten vaikka se pensasaita mitä olin muutaman vuoden jo pohdiskellut. Pensasaitakauppaan siis ja avolava puolilleen pensaita. Kelailijalla hirveä vauhti päällä ja kuoppaa syntyi nopeammin kuin mä ehdin istuttaa. Välillä piti melkein pakottaa pitämään taukoa. Tutkittiin kaikki pihan 4 kaivoa ja "löydettiin" vanha kaivo, jonne nakattiin uppopumppu ja nyt mä saan ilmaisen kasteluveden sieltä, jee :). Juomavesi tulee vesiosuuskunnasta ja tuo pihan kaivo on ollut ties kuinka monta vuotta käyttämättä, mutta kasteluun kelpaa oikein mainiosti.

Päivän aikana ehdittiin grillatakin muutamaan otteeseen ja illalla lopen uupuneina saunaan, leffaa ja nukkumaan. Kelailija hehkutti moneen kertaan päivän aikana miten ihanaa on puuhastella :). Ihanaa tosiaan kun ei tarvitse kaikkea yksin tehdä! Niin kesäihminen, huomaa oikein miten herää pihalla eloon ja ideat pursuaa. Sitten kun mulla riittäis vaan rahat kaikkien ideoitten toteuttamiseen... mutta ei kai kaikkea kerralla tarvitsekaan toteuttaa. Paitsi mä mielelläni toteuttaisin, kaikkihetinyt-ihminen kun olen.  Pihalla ehti vähän kelailemaankin ja kysyi että olenko mä koskaan ajatellut miten ihana paikka tämä on, maisemat pellolle silminkantamattomiin. Olenhan mä katsellut ja tuntenut suuria tunteita maisemoitani kohtaan :). Mä rakastan tätä taloa ja pihaa. Okei, tuo tie menee vähän liian läheltä mutta jos ei katso sinne päin niin täydellistä on ja koko ajan paranee :).

Tänään "vain" muutaman marjapuskan siirto, pihan siivous ja nurmikon leikkuu ja Kelailija alkoi tekemään lähtöä kun lasten vaihto alkoi lähestymään. Makoilin riippumatossani, Kelailija kyykistyi taakseni ja halasi ja lurautti "Katson maalaismaisemaa ja ymmärrän, miten onnellinen voikaan olla hän". Siihen loppui kuulemma muistaminen, mutta todettiin että tuohon lauseeseen tiivistyikin kaikki oleellinen sillä hetkellä.

Ei voisi parempi viikonloppu kyllä olla!

Luumupuun kukat on ihan aukeamaisillaan, ei mene enää montaa päivää, milloin tahansa valkoinen kukkaloisto alkaa :). Heh, mä näen tuossa kukkanupuissa selkeän sydämen, mutta ehkä mä näen sydämiä ja vaaleanpunaista kaikkialla :)


8 kommenttia:

  1. Hitsit, teillä on ollu oikee pyörremyrsky pihalla! No, on meilläkin tullu vähän aitaa :)

    Tuo luumunkukka näyttää ihn siltä, kuin se pidättelis kauheesti sitä aukeamistaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Tuntuu ihan että on vain tunneista kiinni milloin se aukeaa :). Harmittavan lyhytkestoinen on vain se kukkaloisto, pitää nauttia joka hetkestä kun se alkaa :)

      Poista
  2. Onni on ahkera mies :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tuo onneks liian ahkera ole, osaa siis myös relata :D. Inspiraatiokäynnisteinen on niinkuin minäkin :)

      Poista
  3. Sä olet nainen ukkoontumassa hyvää vauhtia mutta onneks sä ehdit muistaa meitäkin ;)
    Oikeesti on ketuttanut maata sisällä tälläisenä viikonloppuna. Ainoat aktiviteetit Aljohin kans tehdyt lenkit ja nyt illalla käytiin gospel - konsertissa mutta muuten oon lojunut punkan pohjalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huomaan sen :). Sitten kun käytetää yhdessä tätä http://kuvaton.com/k/yOrT.jpg niin alan jo huolestumaan :D

      Töissäkin on niin kiire ettei työaikanakaan ehdi näitä blogistaniasuhteita hoitelemaan :(.

      Tsemppiä sulle sinne punkan pohjalle! Toivottavasti pääset pian liikkeelle taas!

      Poista