Lukijat

sunnuntai 4. toukokuuta 2014

Tilapäinen ahdistus

Eilen juteltiin Kelailijan kaverista, joka oli julkistanut parisuhteensa facebookissa. Parisuhde on n. kuukauden vanha. Kelailija sitten hetken päästä aloitti että olenko mä miettinyt sitä että mikä olisi seuraava luonnollinen aste meidän suhteessa. Arvasin että mitä oli tulossa ja aloin panikoimaan sisäisesti. Heitin kepeästi  "no tietty se, että että julkistetaan facebookissa meidän suhde, heh". Naurahti ja sanoi jotain  että ei sit mitään... Mun oli sitte kaivettava se asia esiin sanomalla että sä oot vissiin sitten selkeesti miettinyt? No, Kelailija sanoi kelailleensa että miten vaikea meidän olis varmaan asua yhdessä kun on lapset ja kaikkea. Mä ynisin ja myötäilin. Tilaahan tässä hänen mielestään kyllä olisi, mutta kun on kuulemma noi kissatkin. Kysyin että olisko paperipussia kun kohta taidan joutua siihen hengittelemään. Jatkoin että ei kai meidän nyt vielä tarvitse tommoisia miettiä! Kelailija oli samaa mieltä ja sanoi vain kelailevansa aina kaikkea vähän pidemmälle ja että meneehän tuo lapsitilannekin ohi jo viidessätoista vuodessa. Heh.

Keskustelu käytiin saunan lauteilla ja olin aika hiljaista tyttöä tuon keskustelun jälkeen. Jäin tavoistani poiketen vielä lauteille kun Kelailija lopetteli. Sanoi että vaikutan etäiseltä. Koitin normalisoida olemukseni, mutta en mä kai osannut. No, ilta jatkui sitten normaalimmissa merkeissä eikä asia tullut esiin. Mun päässä se ainakin pyöri nukkumaanmenoon asti. Kelailijan hengitys alkoi syventymään, ajattelin että nyt on avattava suu. "Nukutko sä jo, tota, mul ois asiaa". Heräsi ainakin jos ehti jo nukahtaa, salamanukahtajalajia.  "Enkö mä ja meidän suhde riitä sulle tämmöisenä kuin se on nyt?" Kuulemma riittää. Ja että mun pitää aina puhua jos joku asia jää kaivelemaan. Lupasin yrittää.

Mä en tajua että miks mun on niin vaikea puhua näistä vähän vaikeammista jutuista. Ehkä siksi kun mun tarvitsee näitä pureskella ja sulatella ensin, tuntikaupalla näköjään ennen kuin olen valmis jatkamaan keskustelua.

Pitää tsempata, eihän tästä muuten mitään tule!

Sorry, kommentointi tähän aiheeseen on suljettu.