Lukijat

keskiviikko 15. helmikuuta 2017

Viherpeukalo

Ostin tosiaan eilen itselleni sen ystävänpäiväkimpullisen tulppaaneja. Muistin että tulppaanit pitää laittaa vähään veteen ettei varret vain venähdä. Ihailin kimppuani sen illan. 

Tänään töistä tullessani ajattelin jatkaa ihailua. Joopajoo. Vesi ei ihan riittänyt enkä tajunnut lisätä aamulla. Kyllä mua sitten harmitti! Ne oli niin ihania! Meinasin tempaista ne jo roskiin, mutta sain idean rapsia kukat pois ja pistää ne uimaan. Sitä ennen hätäpäissäni olin lorotellut maljakkoon reippaasti vettä, ennen kuin olin tajunnut että se on turhaa. 


Tässä ne kukat uiskentelee kuin pienet sorsanpoikaset. Ei ollenkaan huonon näköistä näinkään. Jatkoin tulppaanieni ihailua tämänkin illan :).


Muutaman tunnin päästä silmiin sattui se tulppaanikimppu, josta kukat oli jo uimassa. Joo, nousihan ne varret tanakasti vaikka kovin lötköjä olivat olleet. Repesin totaalisesti. Minä ja mun viherpeukalo. Mun elämäni on kauheaa draamaa välillä.


8 kommenttia:

  1. Reps ja kops :D. Tulppaanien pitely maljakossa on mystistä salatiedettä.
    T. Terppuli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ei se ennen oo ollut näin vaikeeta. Mutta tästä taas opimme jotain. Ehkä

      Poista
  2. Ihanaa, tää piristi aamua kummasti 👍 😄

    VastaaPoista
  3. Mulle kävi samoin, mutta ei tullut mieleen katkoa kukkia, joten iskin vaan lisää vettä ja oho ne elpy! Nyt senkin tietää!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mäkin iskin eka lisää vettä, mutta kun äkkinäinen liikkeissäni joskus olen niin tulipa tempaistua ne kukat pois ennen kuin varret ehti mitään imaista :D. Mutta kukkaset uiskentelevat freeseinä vielä tänään lauantainakin

      Poista
  4. Mä niin repeilin tälle silloin ko päivänä :-D

    VastaaPoista
  5. Talvella saa tulppaanit pysymään ihailtavina pidempään, kun lisää maljakkoon joka päivä lunta ja nakkaa kukat takaisin sinne jäähileveden sekaan. Vaikka onhan ne kivat noinkin.
    -KAS-

    VastaaPoista