Lukijat

sunnuntai 18. helmikuuta 2018

Painetta painetta

Olenhan mä viime aikoina todennut että mun paineensietokyky ei ole mikään kovin hyvä, mutta nyt kun olen tässä ostajan, myyjän, kuntotarkastusten, remonttimiesten ja pankkien ristitulessa niin tuntuu että ei perkele mä en taida pystyä tähän kaikkeen yksin. Siis juuri tähän tämän hetkiseen epävarmuustilanteeseen, jossa kaikki vaatii, puristaa, hoputtaa, hidastelee ja panttaa tietoa.

Uuden kohteen kuntotarkastus oli eilen. Kun olin ottanut sijainnin asettamat vaaleanpunaiset  lasit silmiltäni niin totesin (ja myös tarkastusraportti totesi), että talossa on aika hemmetisti semmoisia puutteita, joiden kanssa ei voi elää kovin kauaa, eli olisivat mun mielestä selkeästi hintaa alentavia tekijöitä. Kylppäriremontin hinta-arvio yllätti myös. Kohtasin hymykuopparemppasähkömiehen ensimmäistä kertaa silmästä silmään sen jälkeen kun viriteltiin... Meni ihan hyvin eikä ollut kiusallista. Onhan Hymis tehnyt mulle sähkötöitä tässä välissä, mutta niin ettei ole tarvinnut kohdata.

Ostajat painavat niskassa ja ovat ilmoittaneet vetäytyvänsä kaupasta (eli kuntotarkastus tulisi mun maksettavaksi kokonaan) jos asiat eivät selkene alkuviikon aikana. Pyyntihintaan mun ei ole järkevä ostaa tuota taloa, koska tekemistä on niin paljon. Nopeita ratkaisuja pitäisi tehdä, mutta sekään ei ole järkevää tämmöisissä asioissa. Tekeminen on tiedossa ja jos hinta laskisi kymppitonnin (jota yritin jo aiemmin, ei laskenut) niin hyppäisin, pistäisin kädet silmille ja toivoisi parasta. Olen esittänyt myyjälle myös muutaman muun vaihtoehdon hinnan alennuksen lisäksi, mutta myyjä ei ole palannut vielä asiaan.

Musta ei ole todellakaan tämmöisiin juttuihin, joissa pitäisi pitää vaan pää kylmänä. Kyllä osaakin ahdistaa!

Toisaalta, mulla on tämä mun kivaksi laitettu kotikoloni, jossa olen ollut ihan tyytyväinen :). Näin vain unelmissani häivähdyksen semmoisesta mitä elämä voisi myös olla.

7 kommenttia:

  1. Näinköhän yrittävät vaan käyttää hyödyksi sitä, kun olet innokas ostaja... mutta tosiaan eihän se millään lailla kannata, jos eivät alenna tarpeeksi hintaa. Reilusti. Kyllä sun mukavalle kotikololle varmasti löytyy ostaja myöhemminkin, jos päätät vielä jäädä siihen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se voi olla että koittavat saada tunnearvoon perustuvaa hintaa. Olen koko päivän odottanut vastausta (koko päivä ON pitkä aika), mutta ei se äijä vastaa. Ärsyttävää.

      On mulla jo toinen mahdollinen kiinnostunut kiikarissa, mutta katsotaan nyt tää eka case loppuun. Harmittaa jos joudun tuottamaan noille ekoille ostajille pettymyksen kun ovat oikeasti tosi mukaviakin. Mutta ei kai nää asuntokauppa-asiat ole mikään kiltteyskisa. Voi ruma sana sentään.

      Poista
    2. No kauppoja kuitenkin tehdään, vai? Johonkin suuntaan ainakin.

      Poista
    3. Juuri tulleiden tietojen valossa kauppoja ei mun myyjäosapuolen toiminnan ja säädön takia tulla tekemään, joten oppirahat kuntotarkastuksesta ja mun talon kauppojen valmistelusta lankeaa mun maksettavaksi. Ilmoittaa pitäisi mun talon ostajille, että deal is off... Hirveä tilanne.

      Poista
  2. Huh mikä jännitysnäytelmä. Ei kestäis mun pää.
    Sä selviit!!!

    VastaaPoista
  3. NYT chill!
    Sekä myyjänä että ostajana.
    Sun taloa ostavat yrittää painostaa koska niillä kiire jene jene ja sen toisen myyjät vaistoaa, että haluat sitä paljon.
    Jäitä hattuun ja pidä koko ajan mielessä se fakta, mitä noi uudistukset/korjaukset maksaa. SULLE.
    Jos tämä juttu ei nyt ole tarkoitettu tapahtuvaksi, se ei ole.
    Jäähän sulle se kuntotarkstusrapsa käytettäväksi uusien mahdollisten ostajien kanssa.
    Kiinteistökaupoissa ei saa olla hoputettu olo, kellään, joten jos joku ei jaksa odottaa, ne ei jaksa.
    Tää on hei kuule kuin miesten kanssa: if it's meant to be, it's meant to be.

    VastaaPoista
  4. Nyt vaan pää kylmänä. Ne voi myös yrittää vedettää sua kiireellä, kun huomasivat sun kiinnostuksen. Kyllä aina pitää olla kymppitonni tinkimisvaraa asunnon/talon hinnassa.

    VastaaPoista