Lukijat

keskiviikko 4. heinäkuuta 2018

Hihna luistaa

Sehän meni just niin kuin olin pelännyt. Nössön mukaan meidän ilmapiiriongelma vaikuttaa koko toimistoon. Ilmapiiriongelma, jota mä en ole edes tajunnut. Taitaa mulla hihna luistaa pahemman kerran kun en näe miten vaikutan ympäristööni. Mun faktat (jotka Dh kyllä myönsi) ei painaneet juuri mitään vaan mun pitäisi olla kärsivällisempi ja jaksaa auttaa Dh:ta ja viestiä nätimmin ja ymmärtää heidän resurssipulansa. Siinä on vain se, että paskat niillä mitään resurssipulaa ole, Dh ei vaan tykkää tehdä rutiinitöitä.

Keskustelun ensimmäiset 45 minuuttia tsemppasin tosi hyvin ja asiallisesti latelin faktoja ja kysyin muun muassa hänen omaa mielipidettään siihen, että miten kokee itse onnistuneensa suhteessa mulle toimitettaviin juttuihin (vastauksia en muista, jotain diipadaapaa). Loppupuolella palaveria homma kääntyikin jotenkin niin, että mun pitää vaan muuttaa suhtautumistani, koska koko työyhteisö kärsii asiasta. Nössö on puhunut muiden kanssa ja näin kuulemma on. "Muut" ovat ilmeisestikin lähimmät työkaverini. Tuli tunne että ne, joiden kuvittelen olevan mun puolella, ei todellakaan ole. Tämä tunne on ollut aiemminkin. Loppupalaveri menikin sitten kyyneliä pidätellessä, varmasti näkyi myös muille osapuolille. Kun pääsin pois neukkarista niin en pystynyt enää estämään vaan itku tuli eikä se oo oikeastaan näin parin tunninkaan jälkeen loppunut.

Ilmeisesti en ymmärrä asioiden mittasuhteita vaan ylireagoin joka asiasta enkä tajua sitä itse. Olen siis vain hankala työkaveri. Helvetin hienoa. Varasin aamuksi työterveyslääkärin jos sillä olisi vaikka pillereitä joilla jaksaa työelämää. Harmi vaan kun työterveyslääkäri on vaihtunut ja tää uusi ei ole vissiin mikään kovin hyvä.

Että sillai sit kai.

10 kommenttia:

  1. *halaus*
    Onkohan ne sun työkaverit oikeasti sitä mieltä, vai onko Dh muokannut asiaa mieleisekseen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kun tää tuli Nössön suusta. Hän on kuulemma keskustellut ihmisten kanssa. Kun kerroin miten juuri tuollaisten kertominen lisää työilmapiiriongelmia ja kääntää ihmisiä toisiaan vastaan niin Nössöhän vallan kiihtyi. Ei tainnut ymmärtää mun pointtiani. Joitain juttuja kun ei kannata sanoa.

      Poista
    2. Voi että, olen pahoillani siitä kun joudut oleen moisten pässien kanssa töissä!

      Poista
  2. Voi kekäle... Mua harmittaa tosi paljon sun puolesta.
    On nimittäin aika epäreilua Nössöltä latoa jotain tuollaista muiden suulla. Teillä ei taida olla ilmapiiriongelmaa, vaan johtoporrasongelma. :-(

    Halit ja tsemppiä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, meidän johtamisongelma on henkilöstötutkimuksessa todettu ja olemmekin kevään aikana tehneet töitä ihan konsultin johdolla löytääksemme keinoja selviytyä johtamisongelmasta huolimatta. Etsitty keinoja, joita ME voidaan tehdä. Jotenkin ihan nurinkurista. Nössö vetää tätä tätä projektia ja on olevinaan parempi johtaja. Ehkä se on niin että ei ole huonoja johtajia, vaan on paskoja alaisia. Täällä on myös superihmisiä, joita ei heilauta mikään, olen kateellinen siitä taidosta.

      Poista
  3. Nössö on paska esimies. Älä välitä sen jutuista se on selvästi Dhn puolella.
    JA, jos sun osaaminen on haluttua muualla, vaihda työpaikkaa! Miksi olla paskassa paikassa jos jostain muualta löytyis kivempaa? Jätät ne kiehumaan omaan liemeensä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nössö on myös selkeä sovinisti. Hyvät työpaikat on kiven alla, tilitoimistoon (näitä paikkoja on) on vaikea uskaltautua edellisen kokemuksen jälkeen, mutta ei tämäkään tilanne ole kiva.

      Poista
  4. Noi hassut nimet vaan lisääntyy. Joku listaus olis jees, et pysyy kärryillä.

    Mut mun viikko olikin paljon jännenpi kuin sulla. Piti oikein kirjoittaa blogi siitä. Jännä jatkuu.

    Piis.

    VastaaPoista
  5. Ja vitut. On kyllä kusipäistä porukkaa. Toivottavasti etsit uutta työpaikkaa. Tsemppiä!

    VastaaPoista