Lukijat

keskiviikko 12. syyskuuta 2018

Liar liar pants on fire

Muistanette vielä  raivarimiehen? Kokonaiseksi kaupunkilaismieheksikin kai jossain vaiheessa häntä kutsuin. Hänhän muutti omien sanojensa mukaan asuinpaikkakunnalleni keväällä päivä sen jälkeen kun oli jättänyt mut yhden raivarin päätteeksi. Edellinen asunto oli irtisanottu ja pakko oli kuulemma muuttaa. Sen koommin ollaan oltu väleissäkin ja tavattukin muutamaan otteeseen kunnes välit menetettiin. Puhunut kyllä on siihen malliin, että asuisi täällä. Esim. muutto meni hyvin yms. Kun olen kysynyt että mitä teki esim. lapsensa kanssa lomalla täällä niin vastaukset olivat kovin ympäripyöreitä. Minähän kävin hänelle sitä asuntoakin katsomassa (pyynnöstään), joten tiedän kyllä mihin hänen piti muuttaa. Sen talon asukastaululla ei hänen nimeään ole näkynyt.

Kysyin nimen puuttumista asukastaululta muina naisina (koska olen ihan helvetin utelias ja epäilin asiaa) ja hän hyökkäävästi ilmoitti, että hän ei ole itse edes huomannut nimen puuttumista ja että ei ole mitään tarvetta mua vakuutella mistään. Herne meni hänellä nenään ja välitkin siltä erää taas poikki. Sen koommin välejä ei olekaan ollut ja se on ihan ok mulle. Tuossa kohtaa olin jo aika varma, että muuttoa ei koskaan tapahtunut.

Sattui tänään olemaan asiaa pk-seudulle ja reittini kulki kehä ykköstä muutaman kilometrin päästä miehen edellisestä asuinpaikasta. Olin melko varma, että nimi sieltä asukastaululta löytyy ja siellähän se komeili. Epäilykseni sai vahvistuksen. Eihän se koskaan mun kaupunkiin muuttanut, valehteli loppuun asti ja vähän ylikin. Miksi valehteli vielä eron jälkeenkin, en tiedä, kai se tarina piti pitää kasassa vaikka väkisin ja sailyttää omasta mielestään kasvonsa.

Ilmankos ne raivarit lisääntyivät mitä lähemmäs muutto tuli. Omiin valheisiin sotkeutuminen oli varmaan aika raskasta henkisesti. Kai mulla oli joku aavistus kun ahdisti enkä alun jälkeen enää pystynyt heittäytymään. Kun mietin sitä miten moneen otteeseen sivuttiin hänen "muuttonsa" jälkeen tätä kaupunkia ja hänen asumistaan täällä niin kyllä ällöttää miten monta kertaa mulle valehdeltiin. Mitään syytä valehtelulle ei enää olisi edes ollut. Suhteen aikanakin hänellä oli jotenkin korostettu tarve vakuuttaa paremmuuttaan verrattuna muihin. Esim. useaan otteeseen halusi kertoa miten on suomenmestaruustason urheilija  ja että seurustelen sm-tason urheilijan kanssa. (pienenpieni joukkuelaji, jossa varmaan pelkästään se yksi sarja).

Että semmoinen, en edes viitsi ajatella, mistä kaikesta valehteli. Tapasin yhdessä tilaisuudessa hänen kollegansa silloin kun oltiin vielä suhteessa ja kollegan suhtautuminen miehen nimeen oli aika jännä ja nuiva. Ymmärrän sen nyt. Tuskin valehtelu pelkästään parisuhteisiin rajoittuu. Siinä on kyllä taitava mies pelaamaan mind gameseja.

Tuosta suhteesta ei tainnut jäädä kyllä hyviä muistoja.

8 kommenttia:

  1. Mä en tajua. Se siis valehteli muuttaaneensa sun kanssa samaan cityyn? Miten se olis sen muuttamattomuuden selittänyt, jos ette olis raivarin päätteeksi eronneet? Hämmentävää!
    Suhteet on kyl ihan peestä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinä oli hänen puoleltaan varmaankin joku suhteen määräaikaisuus kyseessä ja raivari piti järjestää, että pystyi suhteen lopettamaan kun jatkoedellytyksiä ei ollut. En käsitä. Eihän se olis mitenkään voinut jatkua tommoisen valhevyyhdin jälkeen. Ensimmäinen valhe (luottotiedot) kun selvisi niin kirkkain silmin puhui miten hän on helpottunut eikä koskaan enää halua valehdella. Jep jep.

      Poista
  2. Just luin jostain, että on ihmistyyppi, joka ei pysty eroamaan ilman, että kehittää raivarin, suututtaa toisen tai ainakin itsensä. Olen törmännytkin yhteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sehän kehitti ne raivarit ihan itekseen kyllä, ei siihen mua tarvittu. Hyvä kun pääsin eroon

      Poista
  3. Kaikkien aikojen kusipää! Jotenkin mulla on muodostunut mielikuva, että hän korotti itseään jatkuvasti muiden eli sinun yläpuolelle. Esitti viatonta ja kaltoinkohdeltua. Tekis mieli repiä siltä pää irti.
    T. Terppuli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rauhotu Terppuli :D. Väkivalta ei ole ratkaisu (eipä!:D)

      Poista
  4. Saat kyllä olla tosi onnellinen, että olet päässyt tuosta miehestä eroon. Jestas sentään!
    Olen myös tutustunut muutamiin lajitovereihinsa. Se valehtelu on kuitenkin sellainen laji, että se kyllä tulee yleensä aina ilmi. Kai ne sen takia tosiaan hyökkäävät ympäristöään kohden, kun huomaavat olevansa ansassa. Mahtaa olla ikävä tunne huomata tulleensa läpinähdyksi ja jääneensä kiinni valehtelusta.

    Minulle yritettiin mm. tehdä selväksi, miten Messenger- viestit eivät olleet tulleet perille (vaikka ne näkyivät minulle luettuina) lähettämällä kuvia oranssista "ei yhteyttä"- verkkoon palkista niiden LUETTUJEN viestien päällä. (Tuon kyseisen palkin aikaansaamiseen ei tarvita muuta, kun pistää puhelin pois päältä Messengerin ollessa päällä.) :-D Se olisi ollut jo ainesta feissarimokiin.

    Ei ollut kylläkään kyse parisuhteesta, mutta jo silloin ajattelin, että ymmärrän hyvin, miksi sen ihmisen parisuhteet eivät kestä, sillä tuskin minä olen ainut, jolle hän tuolla tavoin valehteli ihan naurettavista asioista ja koetti vielä naurettavammmilla tavoilla todistaa asioita "todeksi". Mutta syyn he kyllä onnistuvat hienosti löytämään muista ihmisistä. En tiedä, ovatko sitten niin paljon jo valehdelleet, että uskovat niihin itsekin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi hyvänen aika! Joskus tuntuu että voiko tyhmyydellä olla edes rajaa... Mä luulen kans että jossain johtaa alkavat itsekin uskomaan valheisiinsa ja sitten kompastuvat omaan näppäryyteensä.

      Poista