Lukijat

maanantai 7. tammikuuta 2013

Itkupotkuilta ja äiti

Eilen saattelin tytöt junalle ja kotiin päästyäni aloin ryyppäämään. Jännitti ja ahdisti tämän päivän talokaupat ja exän uuden tapaaminen. Alkoholihan tunnetusti auttaa, hah. No, siinä sitten tuli ryypiskeltyä ja sitten se meni itkemiseks. Sitten sain kuningasidean laittaa äidille tekstiviestin, joka meni näin: "mä oon äiti sulle katkera kun sä et oo ollu mulle millään tavalla tukena tässä asiassa, vaan oot halunnut asettua exän puolelle. Mutta se meni niinkuin sä toivoit. Sä sait nyt exän kautta sen paremman "tyttären" Vosusta. Mutta en voi sanoa, etteikö mua surettais" No, äidin vastauksesta pätkiä "Ensinnäkin syyllistät nyt vääriä henkilöitä. Sinä lähdit siitä perheestä ja sitä ennen oli bailauskausi. Et ollut kotona tuskin koskaan, aina juoksemassa jossain. Eniten ajattelin lapsia kuinka ne kärsivät tilanteesta ja huoletti se, jos ne vielä joutuu pois kavereistaan, harrastuksistaan ja koulusta. Huoli oli sinusta ja lapsista.  Olisit sinäkin antanut tukea tänne, ettei meillä olisi ollut huolta. Tupaantuliaisia odotellen, äiti"

Joo, että häntä olisi pitänyt tukea. Äidin vastaus sai mut oikein kunnon itkupotkuraivarin valtaan. No, oonhan mä tuntenut sen jo 34 vuotta ja minäminä-ihminen se on, Oinas horoskoopiltaan. Surullista, en mä taida jaksaa nöyristellä äidin edessä ja tukea sitä! Ihan käsittämätöntä, vai vielä pitäis TUKEA toista kun ihan täysi työ on pysyä itse kasassa. No, olkoon, ehkä vastaan vielä jotain, ehkä en. Ei mua huvita sitä kutsua tänne mun taloa arvostelemaan.

No, kohtalaisessa kännissä ja useemman tunnin itkeneenä kävin nukkumaan ja heräsin aamulla töihin. Silmät ei meinanneet aueta, niin turvoksissa olivat. Sekä luomet, että silmäpussit. En ole koskaan nähnyt silmiäni kyllä niin pahana, hyi! No, ei siinä niitä ehtinyt hoidella, töihin vaan turvonneilla silmillä. Kukaan ei onneks sanonut mitään mun silmistä vaikka olivatkin kuin kauhuleffasta. Nähtävästi tämän ikäisenä ryyppääminen+itkeminen=katastrofi seuraavana päivänä. Ikä tekee tehtävänsä joo...

Kyllä ne silmät siitä tasoittui onneks iltapäivään ja talokauppoihin mennessä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti