Lukijat

sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Revontulet

Päivä meni, hissukseen kului, tunti tunnilta, maaten sohvalla. Pettymyksiä myös kissarintamalla tänä viikonloppuna. Niitä sitten puhelimessa puin Ystävän kanssa kun Ystävän poika kävi sanomassa hänelle, että revontulia näkyy. Ystävä sitten välitti mulle puhelimessa viestin ja juostiin pihalle sisävaatteissa. Näin hennon vihreän utuisen juovan taivaanrannassa ja mietin että onko se tuo? Oli se! Seisoin haltioituneena lumihangessa ja tuijotin taivaalle. Ensimmäistä kertaa näin revontulia! Lopetettiin Ystävän kanssa puhelu, mä hain takin ja jatkoin seisomista lumihangessa iso virne päällä. Revontulet tuli ja meni. Taivas oli vihreänä välillä, vähän lilaakin joukossa. Tuli itku kun oli niin kaunista. Tuli itku siitäkin, että seisoin siinä yksin. Kengät täynnä lunta ja palellen. Tähdenlentokin näkyi, (tai joku satelliitti, mutta mä haluan uskoa, että se oli tähdenlento)  toivoin rakkautta. Seisoin pihalla tippa linssissä tunnin ennenkuin olin liian jäässä, sukat märkänä, kengät täynnä lunta, sisähousuissa. Mutta olipahan hienoa kertakaikkiaan!

Nuo revontulet pelasti muuten ihan paskan viikonlopun :). Mahtavaa!

16 kommenttia:

  1. Ootkohan sä masentunut? Kannattais ehkä käydä jollekin juttelemassa.

    VastaaPoista
  2. Kyllä mä varmaan olen. Mutta mä ajattelen että se menis itestään ohi.

    VastaaPoista
  3. Testattu:

    "BDI:n eli Beckin masennusasteikon lyhyt versio

    Sait 19 masentuneisuus-pistettä
    Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

    Sait 2 ahdistuneisuus-pistettä
    Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea keskivaikeaa ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

    Sait 0 aktiivisuus-pistettä
    Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että aktiivisuutesi ja itseluottamuksesi ei ole paras mahdollinen, mikä saattaa vaikeuttaa kykyäsi selviytyä eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

    Masennusmittarin pistemääriä tulkittaessa tulee ottaa huomioon, että tulos on vain suuntaa antava. Mikään pistemäärä ei välttämättä merkitse, että kysymyksessä todella olisi diagnostisoitava masennus. Diagnoosia ei voi tehdä pelkästään masennusmittarin antaman tuloksen perusteella, vaan siihen tarvitaan aina lääkärin tutkimus.

    Jos arvelet, että sinulla on masennus, käänny lääkärin puoleen. Masennus eli depressio on yleinen psyykkinen häiriö, jonka hoitoon on tehokkaita menetelmiä."

    Pillereitä, lisää pillereitä. Pillereitä jotka vie kyvyn nauttia seksistä. Ei sillä että tässä mitään seksiä näköpiirissä oliskaan, mutta jos ne vie mun iltojen ainoa ilon itseni kanssa niin ei kiitos! Ja miten tonkin sitten jollekin lääkärille esittää?

    VastaaPoista
  4. Ja nyt kun mä oon lukenut noista masennuslääkkeistä niin niin ajattelin toteuttaa mielummin "snap out of it" ja "piristy nyt"-tekniikkoja.

    VastaaPoista
  5. Pillereiden sijasta mielummin terapiaa. Ei se lääkitys auta niihin syihin, helpottaa vain oireita.
    Jos et lääkäriin kykene, osta tai lainaa kirja nimeltäon Mielekkäästi irti masennuksesta.

    Ihan itsestään masennuksesta ei vain parane. Jokin muutos täytyy tapahtua korvien välissä.

    T. Keskivaikeasta masennuksesta toipunut

    Ps. Oma psykiatrini ymmärsi kyllä tosi hyvin lääkevastaisuuteni.
    Sinä sitoudut vain sellaiseen hoitoon, johon voit sitoutua täydestä sydämestäsi.

    VastaaPoista
  6. Kyllä mä lääkäriin pystyn asiasta menemään, oonhan mä osittain sitä sivunnutkin lekurikäynneillä.

    Kirja on nyt käyty hakemassa Suomalaisesta. Mä oon nopee toimimaan kun saan inspiraation. Lähdin tukka likaisena, ilman rintsikoita, verkkareissa kaupungin isoimpaan kauppakeskukseen kirjaostoksille. Nolotti ostaa se kirja, teki mieli sanoa että ei se mulle tuu, vaikka myyjä varmaan ajatteli, että kylläpä menikin kirja oikeeseen osoitteeseen. Jooh

    VastaaPoista
  7. tuun hakkaan halkoja niin lähtee masennukset ynnä muut. naurettavia noi valkotakit mun mielestä, pahimman laatuisia pöpejä.

    enmä tiedä mutta itelle ainakin aurinko parasta terapiaa. tuli "tuhlattua" sunnuntai hyvin vaikka varmaan piti tehdä rästihommia.

    VastaaPoista
  8. Tuoksä puutkin sit tullessas? Ja kirveen? :)

    VastaaPoista
  9. No olet kyllä toiminnan nainen. :)

    Itse kun ostin kyseisen kirjan, myyjä alkoi vuodattamaan, kuinka moni asiakas on ihan jälkeenkin päin tullut kehumaan sitä. :) tuli siinä ihan tippa linssiin, oli niin toivoa täynnä oleva hetki. :)

    Voimia sinulle. Ja auringon paistetta.. ja revontulia. Luonnolla on ihmeellinen kyky parantaa ja eheyttää. <3

    T. Se masiksesta toipunut

    VastaaPoista
  10. oon kyllä tarkka kaluista joten ehkäpä. en kyllä tällä hetkellä omista :p puutahan suomi täys :)

    VastaaPoista
  11. Hieno homma! Kirja on varmasti avain alkuun. Suosittelin juuri eräässä toisessa blogissa eroseminaaria. Itse asiassa mikä tahansa ryhmä tai paikka, jossa pääsee ystäviä anonyymimmin purkamaan mieltä, auttaa masikseen.

    Eikä ne lääkkeetkään mitenkään välttämättä libidoa vie. Sivuvaikutukset ovat aina kovin yksilöllisiä. Ja ainahan ne voi lopettaa jos eivät sovi.

    VastaaPoista
  12. Mä olen myös tarkka kaluista, siksi ei olekaan vielä tullut sopivaa kirvestä vastaan jonka olisin halunnut kotiin viedä :).

    Täällähän mä tota eroa olen läpikäynyt, anonyymisti melkein ja varmasti aidommin kuin mihin livenä pystyisin koskaan kenenkään kanssa.

    VastaaPoista
  13. mites tää on toiminut noin muuten?

    VastaaPoista
  14. Ai tää blogi terapiakeinona? En osaa sanoa vielä. On siinä puolensa, mutta varmaan osittain myös haittapuolia

    VastaaPoista
  15. jaa. onko tullu spammia

    VastaaPoista
  16. En mä tiedä sanoa tohon sun tilanteeseen.. Meet vaan fiiliksen mukaan. Ei kai sitä muuta voi.

    Mutta mä tiedän ton revontulien hetkisen parantavan voiman! Olin tunturissa muutama viikko sitten ja jäin vain ihastelemaan ja itkemään taivaan tulien kauneutta. Uh!!

    VastaaPoista