Lukijat

tiistai 2. helmikuuta 2016

Määmatka

Henriikka Rönkkösen Sinkkublogia olen lukenut jokusen vuoden. Hän on lanseerannut "Määmatka"-käsitteen yksin matkustamiselle. Mä olen nyt todellakin päättänyt lähteä Määmatkalle. En tiedä miksi se on nyt mulle olevinaan nin tärkeää, ehkä mä vaan kaipaan jotain mitä suunnitella ja jotain mitä odottaa ja jotain mistä pitää kiinni. Tänään mun piti tehdä kirjanpitoa ja tilinpäätöstä ja vaikka mitä, mutta olen vain googletellut Montenegroa, Kroatiaa, Slovakiaa ja ties mitä kohteita. Ja päätös on vahvistunut. Mun pitää tehdä se matka.

Mä olin 17-v kun lähdin ensimmäisen kerran yksin ulkomaille, tosin siellä odotti poikaystäväni, mutta yksin kuitenkin, eli ei multa rohkeutta ole puuttunut. Kyllä mä semmoiseen pystyn. Ei siihen matkaan munia tarvitse. Mä luulen että se on jotenkin samalla matka minuun itseeni jollain tavalla. Vakuuttaminen itselleni että ei mun tarvitse odottaa mitään miestä mun elämään että voisin matkustaa. Niin kuin ei tarvitsekaan, kyllähän sen järki sanoo jos sitä vähän kuuntelis joskus.

Ystävähän siitä tempaisi herneet lomapäiväkänniseen nenäänsä kun en häntä meinannut pyytää mukaan. Ihan kuin edes lähtisi, enkä totta puhuen halua edes lähteä hänen kanssaan. Mä haluan nyt tehdä Määmatkan, jossa kuuntelen VAIN omia toiveita, halujani ja fiiliksiäni. Niin. MINÄMINÄMINÄ! Mun pitää ruveta mun itseni parhaaksi kaveriksi ja parhaaksi matkaseuraksi!

Koska mä ansaitsen sen!

15 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kyllä! Ei pitäis tulla kauheen suuria erimielisyyksiä :)

      Poista
  2. Ihan loistavaa! On mitä suunnitella ja mihin päin katsoa. Ja ehkä toi on jotain "kyllä mä pärjään yksinkin -havuja perkele- aattelua"?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, mä tarviin suunnitelmia muuten mä oon näköjään tyhjän päällä.

      Poista
  3. Mahtavaa matkaa ja kiitti blogivinkistä, täytyy tsekata. Matkakohteista; Kroatiasta ja Slovakiasts en tiedä, Montenegro on palvelukulttuuriltaan täysin itä-eurooppaa. Mutta niiltä huudeilta voin suositella Sloveniaa! Todella hyvä julkinen liikennne (ostat junalipun mutta kyyti onkin bussilla, ei hätää, sama kesto), autonvuokraus toimii, hotellit hyvää tasoa ja ne ihmiset! Jos olisin nähnyt spurguja, olisi heilläkin ollut käytöstavat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luulen että Kroatia on valikoitumassa mun matkakohteeksi :)

      Poista
  4. Kroatia on kuulemani mukaan ihana, mutta nykyään jo aika kallis...

    Matkustaminen yksin on mielestäni rohkeushyppy; se on sitä että uskaltaa olla itsensä kanssa ja luottaa omiin kykyihinsä.

    Hyppyiloa!

    VastaaPoista
  5. Mäkin suosittelen Sloveniaa. Hintataso on edelleen varsin edullinen täkäläiseen verrattuna ja Koper, se "ainoa" rantakaupunki on nätti ja siellä pärjää tosi hyvin englannilla.

    Melkein matkakuume iskee itellekin ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää vielä tutkailla, mutta Kroatia on tällä hetkellä voitolla. Mietin että voisin olla muutaman päivän Splitissä ja sitten muutaman päivän niillä eri paratiisisaarilla mitä siinä lähettyvillä on. Siemailla mansikkamargaritaa ja katsella horisonttiin :)

      Poista
    2. Ei kuulosta yhtään pahalta ;-)

      Poista
  6. Sähän voisit tehdä Carriet ja mennä itsesi kanssa naimisiin (ja saada lahjoja!). Ja määmatka sopii teemallisesti siihen erinomaisesti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. JOo :D. Häät rannalla kuulostaa aivan mahtavalta :D

      Poista